جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39491
چهارشنبه، ۱۳ تیر، ۱۳۹۷ | 11:35

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تولید سرم‌های درمانی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی نهادینه شده است گفت: تولیدات این موسسه نیاز کشور را تامین می‌کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر حسین وطن پور در حاشیه بازدید از ساختمان جدید فرمولاسیون و تصفیه سرم‌های درمانی موسسه رازی گفت: نگاه وزارت بهداشت به این موسسه به عنوان موسسه‌ای پویا است که این توانایی را دارد که پلت فرم شرکت‌های دانش بنیان و حامی R&D در این شرکت‌ها باشد و با همکاری بخش خصوصی به تولید واکسن‌های مورد نیاز کشور بپردازد.

وی در عین حال متذکر شد: این سایت از پروژه‌هایی است که وزارت بهداشت در چند سال اخیر مجدانه پیگیر بهره برداری از آن است تا در GMP مورد تایید سازمان غذا و دارو، محصولات مختلف سرم‌های درمانی در این خط تولید و به بازار عرضه شود.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت افزود: در بازدید امروز، نحوه انتقال تولید از سایت قدیم به سایت جدید ارزیابی شد و امیدواریم این مرکز با اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت به زودی تولیدکننده برتر کشور در سرم‌های درمانی (مارگزیدگی، عقرب زدگی) باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهره‌برداری هر چه سریعتر از این سایت تصریح کرد: تولید سرم‌های درمانی در موسسه رازی نهادینه شده و نیاز کشور را تامین می‌کند؛ بنابراین باید شرکت‌های علاقه مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه را به سایر حوزه‌ها هدایت کرد تا از اتلاف انرژی و سرمایه‌های کشور جلوگیری کنیم.

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به توانمندی موسسه رازی برای صادرات سرم‌های درمانی گفت: افزایش تعداد جانوران سمی در پی افزایش دما و خشکسالی، افراد بیشتری را در معرض خطر گزش جانوران سمی قرار می‌دهد و این فرصتی مناسب برای موسسه رازی است تا محصولات خود را به کشورهای منطقه مانند عراق، افغانستان و پاکستان صادر کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

شیوه نامه تعیین پایان‌نامه های محصول‌محور علوم پزشکی تدوین شد/حمایت ۱۰۰ میلیون تومانی از پایان نامه های محصول محور

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه رازی در تولید واکسن های نوترکیب

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها