جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ساخت ماسک های معطر دارویی در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39412
شنبه، ۹ تیر، ۱۳۹۷ | 12:30

ساخت ماسک های معطر دارویی در کشور

محققان دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی ماسک های معطر دارویی با خاصیت رهایش کنترل شده با استفاده از ترکیبات «دندریمر» شدند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر سمیه اکبری، عضو هیات علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص طرح «معطر سازی لایه الکتروریسی برای استفاده در ماسک ها با استفاده از ترکیبات دندریمر» خاطر نشان کرد: موفق شدیم که یک لایه موثر برای استفاده در ماسک ها با خاصیت معطر سازی کنترل شده طراحی کنیم. در این طرح از ترکیباتی استفاده کرده ایم که باعث ماندگاری عطر به مدت سه هفته در ماسک می شود.

به گفته وی در این ماسک ها از عصاره های مختلفی استفاده شده و خاصیت درمانی دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه نمونه داخلی ماسک معطری که خاصیت رهایش کنترل شده داشته باشد وجود ندارد، عنوان کرد: این نوع ماسک خاصیت آنتی باکتریال نیز دارد و می تواند ذرات آلاینده را با راندمان بالا جداسازی کند و مانع ورود آن به دستگاه تنفسی افراد شود.

عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که این ماسک ها قرار است با همکاری یک شرکت دانش بنیان وارد بازار شود، گفت: ثبت اختراع داخلی آن انجام شده و ثبت اختراع در اداره ثبت آمریکا نیز در حال بررسی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها