سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

همایش ملی سالانه رئولوژی در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39327
یکشنبه، ۳ تیر، ۱۳۹۷ | 12:56

همایش ملی سالانه رئولوژی در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود

سومین همایش ملی سالانه رئولوژی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر فاطمه گوهر پی، رییس انجمن رئولوژی گفت: با توجه به میان رشته‎ای بودن این علم و ضرورت شناساندن آن، هیئت موسس از مراکز دانشگاهی و علمی مختلف تشکیل و پس از پی‎گیری‎های فراوان انجمن رئولوژی ایران تاسیس شد.

وی افزود: محور اصلی اهداف این همایش گسترش دانش رئولوژی و معرفی کاربرد آن در صنایع پلیمر ،رنگ، نساجی، غذایی و دارویی، نفت، گاز و پتروشیمی، فیزیک کاربردی، صنایع هوافضا و خودروسازی، ارائه دیدگاه‎های رئولوژی جدید در حوزه‎های بین‎المللی در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم کشور و حضور حداکثری در عرصه‎های علمی بین‎المللی به منظور شناساندن توانمندی‎های بالقوه علمی کشور در این زمینه است.

رئیس  انجمن رئولوژی خاطر نشان کرد: در همین راستا، بنا داریم سومین همایش ملی سالانه رئولوژی  با هدف ارتقا دانش رئولوژی در سطح دانشگاهها پژوهشکده ها و صنعت را برگزار کنیم.

دانشیار دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این همایش ۱۲ و ۱۳ تیرماه در دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود، گفت:  ۸۵ مقاله در این کنفرانس ارائه می شود.

گوهر پی افزود: دکتر احسان نازک دست از دانشگاه کارولینای شمالی، دکتر اسماعیل مقیمی از دانشگاه کرت یونان در کنار سخنرانان کلیدی داخلی سخنرانی می کنند.

وی با بیان اینکه چهار کارگاه آموزشی در این کنفرانس برگزار می شود، گفت: دو کارگاه توسط دو شرکت خارجی و دو کارگاه دیگر توسط متخصصان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

روانه‌شناسی یا شارش شناسی یا رئولوژی، علم جریان و تغییر شکل جریان‌ها که برهم کنش بین نیروها، تغییر شکل و زمان را توصیف می‌کند. رئولوژی از واژه رئوس (Rheos) که واژه‌ای یونانی به معنای جریان است، اقتباس شده‌است. رئولوژی برای تمام مواد از گازها تا مایعات کاربردی است. علم رئولوژی حدود یک قرن سابقه دارد که برای اولین بار به علت نیاز به توصیف خواص سیالات مطرح شد. اگر ویسکوزیته مقاومت در برابر جریان و الاستیسیته ساختار و پایداری ابعادی ماده را معرفی کند، می‌توان گفت که رئولوژی در واقع رفتار ویسکوز و الاستیک سیستم‌ها را به صورت مجزا و در ارتباط با یکدیگر بررسی می‌کند. سیالات را به‌ طور کلی می‌توان به سیالات نیوتونی، غیر نیوتونی مستقل از زمان، غیرنیوتونی وابسته به زمان و ویسکوالاستیک طبقه‌بندی کرد که جریان‌شناسی سیالات غیرنیوتونی وویسکوالاستیک وظیفه مهم دانش رئولوژی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها