جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ثبت نام در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی آغاز شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39309
شنبه، ۲ تیر، ۱۳۹۷ | 12:32

ثبت نام در  بیست و  چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی آغاز شد

ثبت نام در بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی از امروز دوم تیرماه آغاز شد و محققان و پژوهشگران تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند در این جشنواره شرکت کنند.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر اصغر عبادی فر دبیر هیات اجرایی بیست و چهارمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با اعلام این خبر افزود: مطابق دوره های گذشته این دوره شامل دو بخش افراد حقیقی و نهادهای حقوقی حوزه علوم پزشکی است.

وی افزود: برگزیدگان دسته اول، از بین محققین، محققین جوان و دانشجو و صاحبان پژوهش های برتر و برگزیدگان حقوقی از میان مؤسسات مرتبط با پژوهش شامل دانشگاهها، مراکز تحقیقاتی، نشریات علوم پزشکی، کمیته های تحقیقات دانشجویی و مراکز رشد فناوری و همچنین مؤسسات غیردولتی حامی پژوهش معرفی خواهند شد.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: پژوهشگران می توانند در سه کمیته علوم بالینی و سلامت، کمیته علوم پایه پزشکی و کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری در فراخوان جشنواره شرکت کنند.

وی یادآور شد: شرط ثبت نام در گروه محققین دو کمیته «علوم بالینی و سلامت» و «علوم پایه پزشکی»، دارا بودن شاخص H دوازده و بالاتر و برای گروه محققین جوان و دانشجو H هشت و بالاتر است. مبنای ارزیابی برحسب امتیازات کسب شده در کارنامه پژوهشی افراد است. در کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری شرط H index وجود ندارد.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و دبیرهیات اجرایی بیست و چهارمین جشنواره رازی با اشاره به گروه پژوهش برترگفت: متقاضی این گروه می تواند بطور مستقل با یک مقاله اصیل پژوهشی پراستناد، با شرایط اعلام شده در فراخوان در یکی از دو کمیته علوم بالینی و سلامت یا کمیته علوم پایه پزشکی شرکت نماید . بنابراین برای یک تحقیق خوب و ارزشمند در جشنواره جایگاه تعریف شده وجود خواهد داشت.

دکترعبادی فر اهم تغییرات این دوره از جشنواره را این گونه توضیح داد: مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در بانکهای اطلاعاتی ISI(Web of Science),  Medline, PubMed, PMC, Scopus,  مورد ارزیابی و امتیازدهی قرار می گیرند. همچنین برای محاسبه امتیاز پژوهش برتر، عدد Citation وIF هر دو از ISI  استخراج می شود.

نحوه محاسبه امتیاز هرمقاله کارنامه پژوهشی نیزمطابق دستورالعمل جدید تغییر کرده است.

دبیر هیات اجرایی جشنواره همچنین گفت: .فرایند ثبت نام با عضویت در سامانه جشنواره رازی و ارسال آثار بصورت الکترونیکی از طریق  آدرس الکترونیکی razi.research.ac.ir و یا razi.hbi.ir  انجام می شو.

مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره نیز دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزاری مسابقه فناوری های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

انتصاب دکتر ملک زاده به عنوان رئیس هیأت اجرایی بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی

ملک زاده اعلام کرد: مرگ قابل پیشگیری ۹۰ هزار ایرانی زیر ۵۵ سال در یک سال

برگزاری جشن دانش‌آموختگان دکتری پژوهشی علوم پزشکی کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها