جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

دردسر دانشجوی فیزیک ایرانی با پلیس ضدتروریسم بلژیک!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3924
شنبه، ۲ مرداد، ۱۳۹۵ | 11:39

دردسر دانشجوی فیزیک ایرانی با پلیس ضدتروریسم بلژیک!

یک دانشجوی ایرانی که همزمان با روز ملی بلژیک با جلیقه ای حاوی سیم و باتری در بروکسل گردش می کرد، به ظن داشتن بمب توسط پلیس بلژیک دستگیر کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، بعدازظهر چهارشنبه ۳۰ تیر این دانشجوی ایرانی دانشگاه گنت به اشتباه هدف عملیات ضد تروریستی پلیس بروکسل قرار گرفت که به مدت چند ساعت ادامه داشت.

پس از دستگیری مشخص شد که این فرد، دانشجویی رشته پرتوشناسی بوده و جلیقه هم ابزار کار پژوهشی اوست.

مقامات پلیس بروکسل اعلام کرده‌اند که به‌هرحال علیه این دانشجو اقامه دعوی خواهند کرد چراکه او به فریادهای پلیس پاسخ درستی نداده است.

این دانشجو که به نظر می رسد در انتخاب روز ملی بلژیک یعنی زمان اوج حساسیتهای امنیتی و تمهیدات ضد تروریستی در بروکسل و انتخاب محدوده نزدیک به محل اصلی برگزاری جشن ها برای ظاهر شدن با جلیقه حاوی سیم کشی و تجهیزات مشکوک اندازه گیری امواج بی احتیاطی کرده، زبان دومش انگلیسی است و زبان پلیس بروکسل (فرانسوی) را متوجه نشده است.

روز چهارشنبه پلیس ضد تروریستی پس از هشدارها در مورد یک فرد که جلیقه انتحاری پوشیده است به مرکز کلان‌شهر بروکسل آمد و به مدت پنج ساعت درگیر دستگیری این دانشجو بود.

پلیس بروکسل با حمایت تیم خنثی‌سازی بمب اطراف این دانشجو را محاصره کردند و در یک مقطع حتی روبات خنثی‌سازی بمب را هم به نزدیکی این دانشجو فرستادند. این روبات می‌توانست جان این دانشجو را بگیرد و او را هدف قرار دهد.

سوءظن‌ها به این دلیل ایجاد شده بود که این دانشجو یک بارانی سیاه بلند پوشیده بود که از زیر آن سیم‌ها بیرون بودند و جلیقه‌ای هم به تن داشته که حاوی باتری و شبکه پیچیده‌ای از سیم‌ها بوده است.

نام این دانشجو در گزارش پلیس بروکسل ذکر نشده  اما روابط عمومی دانشگاه «گنت» در بیانیه ای تأیید کرده است که او در واقع یک دانشجوی پرتوشناسی است و تجهیزاتی که او حمل می‌کرده برای مقایسه سطح تشعشعات مختلف از امواج موبايل و راديواكتيو تا امواج صوتى و دكل هاى مخابراتى در داخل کلان‌شهر بروکسل و حومه این شهر بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

صادرات دستگاه ایرانی «تست چسبندگی یخ به سطح» به بلژیک

با همکاری فیزیکدان ایرانی ارائه شد: روشی جدید برای جداسازی ایزوتوپ‌ها بدون نیاز به رآکتور

دستیابی محققان ایرانی به فناوری رصد و جستجوی خودکار محتوای ویدیو

تولید یک ماده جدید ضد ایدز

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها