چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

عرضه اتصالات لوله‌کشی مقاوم توسط محققان کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3919
شنبه، ۲ مرداد، ۱۳۹۵ | 11:07

عرضه اتصالات لوله‌کشی مقاوم توسط محققان کشور

پژوهشگران کشور با بهره‌گیری از فناوری نانو موفق به عرضه انواع اتصالات “UPVC” مقاوم برای سیستم‌های لوله‌کشی ساختمان‌ شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، پلی ونیل کلراید که به PVC معروف است، سومین محصول مصنوعی پلیمری پس از پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن به شمار می‌رود. PVC در دو شکل کلی سخت و انعطاف‌پذیر عرضه می‌شود که با اضافه کردن افزودنی‌هایی به آن می‌توان میزان انعطاف‌پذیری PVC را به میزان مطلوب رساند.

UPVC ماده‌ای است که حاوی مواد افزاینده‌ انعطاف‌پذیری نیست و به‌صورت کاملا سخت و خشک رفتار می‌کند و بیشترین کاربرد این ماده‌ پلیمری در تولید لوله و اتصالات ساختمانی است.

غلامرضا عباسی نورآبادی، مجری طرح از اجرای تحقیقاتی در این زمینه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خرابی تأسیسات ساختمان هزینه‌های بسیاری را برای مصرف‌ کنندگان به دنبال دارد، استفاده از محصولات تولید شده در این تحقیقات می‌تواند هزینه‌های تعمیر و نگهداری سیستم‌های لوله‌کشی ساختمان‌ها را تا حدود زیادی کاهش دهد.

وی با تاکید بر این که لوله و اتصالات تولید شده در این پروژه تحقیقاتی از مقاومت به ضربه و حرارت بالاتری نسبت به نمونه‌های معمولی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در این طرح از پرکننده‌های نانویی استفاده شده که باعث افزایش استحکام و چقرمگی زمینه پلیمری شده است. این خواص غیر معمول به دلیل سطح ویژه بسیار بالای نانوذرات است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت محقق ایرانی در تولید بانداژ ضدعفونت با عصاره حنا و نانوالیاف

صرفه‌جویی ۲۵ میلیون دلاری با تولید نانوداروی ضدسرطان

ساخت دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس و کشش بین سطحی در کشور

موفقیت محققان دانشگاه شریف در ساخت صفحات لمسی الکترونیکی شفاف و منعطف بر پایه نانوژنراتور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها