- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی افتتاح شد

مرکز نوآوری نصیر وابسته به دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی آغاز به کار کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری نصیر با تاکید بر لزوم ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی در قلب دانشگاه‌ها اظهار کرد: نیازمند آن هستیم تا در دانشگاه‌ها یک سیستم و اکوسیستم کارآفرینی شکل بگیرد و در راستای این اقدام مهم کمک‌های لازم به دانشجویانی که ایده‌های با قابلیت تجاری‌سازی دارند صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش مؤثر دانشگاه‌ها و  سرمایه‌گذاران بیان کرد: در کنار نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران، دولت نیز می‌تواند مشاوره‌های لازم برای توسعه این کسب‌وکارها را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد.


ستاری ادامه داد: به‌منظور استمرار شرکت‌ها در بازار رقابتی کمک‌های  مالی می‌بایست حذف شود، لذا در این زمینه ورود  سرمایه‌گذاران و دانشگاه‌ها الزامی است.

در مرکز  نوآوری نصیر نزدیک به ۱۰ شرکت دانش‌بنیان حضور دارند، که در زمینه‌های مختلفی همچون تبدیل انرژی خورشیدی به حرارت، ساخت دستگاه خشک‌کن و صنعت خودرو مشغول فعالیت هستند. همچنین طی این بازدید سورنا ستاری از سامانه سنجش شناختی توانایی حفظ بیداری بازدید کرد.

در این مراسم، پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسماعیل قادری فر، رییس مرکز فناوری‌های راهبردی، حسام زند حسامی، مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکارهای نوین معاونت علمی و همچنین علی خاکی صدیق، رییس دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی هم حضور داشتند.

انتهای پیام