سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

ساخت نخستین ماهواره دانشگاه آزاد آغاز شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:39075
دوشنبه، ۲۸ خرداد، ۱۳۹۷ | 06:10

ساخت نخستین ماهواره دانشگاه آزاد آغاز شد

رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی از ساخت ماهواره در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش دیده بان علم ایران دکتر حبیب‌الله آراسته‌راد رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی درباره همکاری پژوهشگران در پروژه‌های کاربردی گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید مساله‌محوری است، در پی این هدف باشگاه پژوهشگران جوان نیز خود را ملزم به حرکت در این مسیر می‌داند.
وی افزود: قبل از نهایی‌شدن آیین‌نامه اجرایی باشگاه در مدل جدید سراغ موضوعات و مسائل کوچک رفتیم و در این مسیر از پژوهشگران دانشگاه و استعدادهای درخشان بهره گرفتیم.
 
رییس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: سعی کرده‌ایم که کار پژوهش را از انتها در دستور کار قرار دهیم. قبلا پژوهشگران طرحی را اجرایی می‌کردند و بعد بازاری برای آن نبود و تبدیل به مقاله می‌شود، ولی اکنون ما ابتدا به کمک متخصصان فن بازار طرح‌ها را تعیین می‌کنیم بعد به دنبال ساخت می‌رویم.
آراسته‌راد افزود: گروه‌هایی از پژوهشگران دانشگاه در موضوعاتی نظیر فناوری اطلاعات و همچنین ساخت سخت‌افزارهایی همچون ویلچر هوشمند فعال هستند، همچنین ساخت ماهواره نیز شروع شده، ولی زمانبر است و برای به نتیجه رسیدن باید مدت بیشتری صبر کرد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

در راستای برنامه پرتاب ماهواره زمین آهنگ انجام شد: آزمون موفق زیرمداری بلوک انتقال مداری

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها