پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

شهریورماه برگزار می شود: رقابت دانشجویان متالورژی در بازیافت باتری‎های مستعمل

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38921
دوشنبه، ۲۱ خرداد، ۱۳۹۷ | 10:00

شهریورماه برگزار می شود: رقابت دانشجویان متالورژی در بازیافت باتری‎های مستعمل

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با برگزاری مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات درصدد ارائه بهترین روش برای بازیافت زباله‌های صنعتی است.

به گزارش دیده بان علم ایران با توجه به افزایش روزافزون پسماندهای حاصل از فرآیند‎های صنعتی اعم از زباله‌های الکترونیکی، فلزی و پساب‌ها به منظور حفاظت محیط زیست و بازگرداندن مواد ارزشمند به چرخه صنعت، لزوم بازیافت این مواد به شدت ضروری است.

در این راستا انجمن علمی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری تولید و بازیافت فلزات اقدام کرده است.


این دوره از رقابت‌ها با هدف یافتن راهکارهای نوین و دارای توجیه اقتصادی و با محوریت بازیافت باتری‎های مستعمل در روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.


علاقه‌مندان برای حضور در این رقابت تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند تا نسبت به ارسال پروپوزال‌ یا مقالات به دبیرخانه مسابقات خود اقدام کنند. سوالات مسابقه برای تهیه پروپوزال در اردیبهشت ماه اعلام شده بود.


در روز مسابقه (۱۱ و ۱۲ شهریور) تیم‌ها علاوه بر اجرای آزمایش مطابق پروپوزال ارسالی، لازم است محصول خود را در این مسابقه ارائه دهند. تیم‌های راه یافته در این رقابت همچنین باید از پروپوزال‌های خود در حضور هیات داوران دفاع کنند.


هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد تحرک، نشاط، پویایی و رقابت سازنده و سالم در بین دانشجویان مستعد و علاقه‎مند به حوزه مهندسی مواد به خصوص در زمینه متالورژی استخراجی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها