پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تولید محلول ضد لغزش برای جلوگیری از لغزندگی سطوح در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38900
یکشنبه، ۲۰ خرداد، ۱۳۹۷ | 08:37

تولید محلول ضد لغزش برای جلوگیری از لغزندگی سطوح در کشور

محققان یک شرکت مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران موفق به بومی سازی فناوری تولید محلول ضد لغزش (آنتی اسلیپ) شدند.

به گزارش دیده بان علم ایران، محلول ضد لغزش که در جلوگیری از لغزندگی سطوحی مانند سنگ، سرامیک، چوب و فلز در منازل مسکونی و معابر عمومی کاربرد دارد، پیش از این با قیمت بالایی از دیگر کشورها خریداری می شد.
در حال حاضر این محلول در بطری های نیم لیتری به قیمت ۲۸ هزار تومان به فروش می رسد در حالیکه نمونه وارداتی آن ۱۵۵ هزار تومان قیمت گذاری شده است.
با رویکرد تولید محصولات دانش بنیان برای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز، شروع به فعالیت کرده است. اولین محصول این شرکت نیز تولید محلول آنتی اسلیپ (ضد لغزش سطوح) است.


بر اساس آمار موسسه CDCP، هر ساله تعداد ۲۳۵ هزار نفر از افراد بالای ۱۵ سال به علت صدمه دیدن در حمام به اورژانس مراجعه می کنند که از این تعداد ۱۴ درصد بستری می شوند. در واقع لیز خوردن یکی از علل اصلی جراحات (در محیط های کاری، مراکز خرید و محیط های خانگی) و از مهمترین علل سقوط از ارتفاع است. آمار نشان می دهد که ۶۰% از لیز خوردن ها در محیط خانه و ۴۰% بیرون از منزل رخ می دهد.


محلول ضدلغزش ایستا با افزایش ضریب اصطکاک، باعث کاهش احتمال لیزخوردن می شود.

این محلول روی سطوح سنگی و سرامیکی مانند حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه، استخر و … قابل استفاده است.

به گفته محققان، بعد از استفاده از محلول ضدلغزش ایستا، این محلول با استفاده از آب به طور کامل از روی سطح شسته می شود؛ اما تاثیر آن (افزایش ضریب اصطکاک) حدود یک سال باقی خواهند می ماند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ساخت «فلزیاب صنعتی» با قابلیت تشخیص سریع ضایعات فلزی در خطوط تولید

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها