جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

برنده نوبل پزشکی ۲۰۱۲ به ایران می‌آید

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3880
شنبه، ۲ مرداد، ۱۳۹۵ | 09:16

برنده نوبل پزشکی ۲۰۱۲ به ایران می‌آید

«پروفسور جان گوردن»، برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۱۲ به ایران می‌آید.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، «پروفسور جان گوردن»، که به همراه «شیمینا یامانکاوا»، برنده جایزه نوبل پزشکی ۲۰۱۲ برای کشف سلول‌های بنیادی القایی شده است، به منظور سخنرانی در نخستین کنگره «یوسرن» (شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی) به ایران سفر می‌کند.

وی در این کنگره که هشتم تا دهم نوامبر (۱۸ تا ۲۰ آبان ماه) امسال در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد، با موضوع «برنامه‌ریزی مجدد هسته سلول به عنوان راهی برای درمان یا جایگزینی سلول» سخنرانی خواهد کرد.

 

همچنین جلسه بحث گروهی پروفسور جان گوردن در دومین روز کنگره یوسرن (نهم نوامبر / ۱۹ آبان ماه) با موضوع مقاومت به برنامه‌ریزی مجدد هسته در سلول تخم» برگزار خواهد شد.

 

UwttLR

در نخستین کنگره بین‌المللی USERN که همزمان با روز جهانی «علم برای صلح و توسعه» برگزار می‌شود، دانشمندان یک درصد برتر جهان گرد هم آمده و نخستین جایزه USERN به محققان جوان برگزیده جهان در پنج رشته علمی اعطا خواهد شد.

جایزه شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی (Usern ) به عنوان یک جایزه بین‌المللی به صورت سالانه برای هر پیشرفت نوین یا موفقیت در پژوهش‌های علمی در پنج رشته علمی از جمله علوم پزشکی، علوم زیستی، علوم صوری، علوم فیزیک و علوم اجتماعی به دانشمندان جوان یا محققان زیر ۴۰ سال اعطا خواهد شد.

همچنین در این کنگره سه‌روزه، سمپوزیوم‌های مختلفی توسط دانشمندان برتر برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، « USERN » شبکه گسترده علمی و آموزشی است که توسط دکتر نیما رضایی دانشمند ایرانی حاضر در فهرست دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی جهان، با هدف ایجاد تعامل بین دانشمندان در ۲۲ حوزه علمی پایه‌گذاری شد تا به واسطه آن بتوانند برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی را در حوزه تخصصی خود بسیار بهتر از گذشته ارائه داده و نظارت و مدیریت کنند.

انتهای پیام

 

IMAGE634853111088619075

 

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها