جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تصویب ۷ طرح پژوهشی علوم انسانی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38703
سه شنبه، ۸ خرداد، ۱۳۹۷ | 12:31

تصویب ۷ طرح پژوهشی علوم انسانی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

کارگروه علوم انسانی و  اجتماعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به تازگی حمایت از طرح‌های جدید در این حوزه را مصوب کرد.

 

به گزارش دیده بان علم ایران کارگروه علوم انسانی و اجتماعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در آخرین جلسه خود حمایت از ۷ طرح پژوهشی این حوزه را مصوب کرد تا به زودی این طرح ها وارد فاز اجرایی شود.

در این جلسه ۱۹ طرح ارسالی محققان بررسی شد که ۷ طرح مردود و ۲ طرح دیگر فاقد اولویت بود. همچنین ۳ طرح برای داوری مجدد ارسال شد. این طرح ها دستاوردهای مختلفی همچون چاپ مقاله آی اس آی، تهیه و چاپ کتاب از جمله تعهدات این طرح ها است. البته حمایت های این کارگروه در راستای اولویت‌های صندوق و کشور است .


این کارگروه طرح های ارسالی از پژوهشگران کشور در حوزه علوم انسانی را برای حمایت بررسی می کند تا از این طریق گامی برای پیشرفت در این حوزه برداشته شود. علوم انسانی در ایران امروز، جایگاه ممتاز دارد.

رشته های مرتبط با علوم انسانی در مقایسه  با دو دهه گذشته گسترش قابل توجهی یافته است. خوشبختانه ظرفیت چشمگیری برای توسعه رشته های علوم انسانی در کشورمان وجود دارد، بطوری که روند رو به توسعه آن  منجر به تخصصی شدن اغلب این رشته ها شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین کنگره جهانی «فارابی و فرهنگ و تمدن اسلامی» برگزار می شود

صندوق حمایت از پژوهشگران تصویب کرد: حمایت از ۱۶۰ طرح علمی و فناورانه جدید

شناسایی باکتری بومی با قابلیت افزایش مقاومت گیاهان به شوری

در دانشگاه تربیت مدرس بررسی شد: افزایش اثربخشی تركيب ضدسرطان معده با ناقل های نانویی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها