جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

«تولید محصولات آرایشی از منابع ایمن دریا» ، مقام اول ایده بازار دریایی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38699
سه شنبه، ۸ خرداد، ۱۳۹۷ | 12:30

«تولید محصولات آرایشی از منابع ایمن دریا» ، مقام اول ایده بازار دریایی

در پی برگزاری مسابقه ایده بازار دریایی در استان هرمزگان، ماسک صورت ژلاتین دریایی مقام نخست را از آن خود کرد که در پی این تولید فناورانه خودکفایی در زمینه تولید محصولات آرایشی از منابع ایمن دریا امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در  برگزاری مسابقه ایده بازار دریایی در استان هرمزگان ۳ ایده برتر” ماسک صورت ژلاتین دریایی” ، “ید دریایی” و “ایده استفاده از متابولیت های ثانویه خیار دریایی” به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

نورا برزکار برگزیده ایده برتر در مسابقه ایده بازار دریایی در استان هرمزگان در خصوص ایده خود گفت: این ایده در ارتباط با تولید ماسک صورت ژلاتین دریایی باقابلیت لیفتینگ پوست است که در حال حاضر در مرحله تولید نیمه‌صنعتی بوده و با حمایت مرکز رشد هرمزگان به‌زودی وارد فاز صنعتی و تجاری می‌شود.

برزکار با اشاره به کسب رتبه‌های برتر خود در مسابقات ایده بازار دریایی در سطح استان و کشور عنوان کرد: در حال حاضر ۲ ایده را در زمینه محصولات آرایشی -دریایی و دارو- دریا در مالکیت فکری به دلیل نوآوری به ثبت رسانده‌ام.

دانشجوی دکتری زیست‌شناسی دریا در خصوص مزایای ایده خود اظهار کرد: علاوه بر ارزآوری داخلی سبب خودکفایی کشور ازلحاظ تولید محصولات آرایشی از منابع ایمن دریا می‌شود، همچنین  با توجه به قیمت تمام‌شده و مقایسه با محصولات خارجی (ماسک صورت ژلاتین خوکی و گاوی) به نظر می‌رسد که این محصول ایمن دریایی می‌تواند رقیب محصولات خارجی خطرآفرین شود.

برزکار در خصوص مشکلات و چالش‌های ایده پردازی تصریح کرد: عدم دسترسی کامل به منابع مالی و تجهیزات آزمایشگاهی موردنیاز ازجمله مشکلات مهم در این عرصه است.

دانشجوی دکتری دانشگاه هرمزگان درباره نقش برگزاری این ایده بازارها در توسعه فناوری‌های دریایی گفت: وجود این ایده بازارها علاوه برآشنایی با بخش خصوصی در جهت جذب سرمایه‌گذار و آشنایی با فرایند تولید محصول از طریق ایجاد شرکت دانش‌بنیان علاوه بر ترویج این ایده در مجامع داخلی و خارجی نقش به سزایی در اشتغال‌زایی دارد.

وی بابیان اینکه برگزاری مسابقات ایده بازار در حوزه استانی می‌تواند موجب ایجاد انگیزه و ترغیب ایده پردازان شود گفت: این مسابقه موجب رشد و پرورش ایده‌های نوآورانه در جهت اشتغال‌زایی و تولید محصول باارزش افزوده بیشتر می‌شود.

برزکار در پایان با تأکید بر لزوم ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای کارآفرینی و اشتغال خاطرنشان کرد: می‌توان با استفاده از علوم مرتبط که در دانشگاه‌ها بهینه می‌شوند، نسبت به انتقال دانش فنی از دانشگاه به بخش صنعتی و اشتغال‌زایی در قالب کارآفرینی و نوآوری در صنعت و ایجاد ارزش‌افزوده به مواد خام جانوری دریایی موجود در کشور قدم‌های شایانی برداشته شود.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت از پژوهشگران «زیست فناوری» و طرح‌های پژوهشی «علوم شناختی»

در ایده بازار دریایی مطرح شد: تولید رنگ‌های ضد فولینگ صنعتی از خیار دریایی

محققان کشور به دنبال تولید نمک خوراکی از جلبک‌های دریایی

مرکز پردازش سریع حوزه هوایی و هوانوردی راه اندازی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها