پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

بومی‌سازی دستگاه بازرسی کانتینری کالا در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38583
یکشنبه، ۶ خرداد، ۱۳۹۷ | 13:01

بومی‌سازی دستگاه بازرسی کانتینری کالا در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از ساخت و بومی‌سازی دستگاه بازرسی کانتینری کالا توسط یک شرکت دانش‌بنیان ، مستقر در این شهرک خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر مهدی کشمیری با اعلام این خبر گفت: با بومی‌سازی این فناوری در داخل کشور، تولید آن از انحصار کشورهایی از جمله آمریکا و چین خارج شد.

وی افزود: اکنون با دستیابی به دانش فنی ساخت آن در کمتر از یک سال در این شرکت، قیمت آن به حدود یک سوم مشابه خارجی رسیده است.

همچنین مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان داخلی در مورد این دستگاه گفت: دستگاه بازرسی کانتینری کالا در محل ورود کانتینرها و ماشین‌های عبوری قرار می‌گیرد و هنگام عبور این خودروها از داخل سامانه، از تمام محتویات داخل کانتینر و نقاط مختلف خودرو عکس‌برداری می‌شود.

فرید نجات‌بخش اضافه کرد: عکس‌برداری کامل از داخل خودرو یا کانتینر، شناسایی خودرو از روی پلاک، شناسایی راننده و جلوگیری از ورود کالای قاچاق، از مهمترین قابلیت‌های این دستگاه است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه یکصد و هشتمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری اصفهان و با هدف معرفی این دستگاه، در این شرکت برگزار شد، افزود: هماهنگی لازم جهت تعیین محل‌های نصب و تمهیدات لازم برای آن، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نجات بخش عنوان کرد: دستگاه بازرسی کانتینری کالا در حال حاضر در پاسگاه گلوگاه نایین – اصفهان نصب شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۷۸ تاکنون توانسته بیش از ۳۰ نوع محصول مختلف را در زمینه تجهیزات پیشرفته پزشکی و غیر پزشکی تولید کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پره‌های فن هوایی کامپوزیتی طراحی و ساخته شد

تولید پلیمر سوپر جاذب‌ کشاورزی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

انجماد اسپرم حیوانات نادر در اصفهان

۴۹ میلیون ایرانی، مصرف کننده اینترنت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها