جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تشکیل شورای اصلی ستاد زیست فناوری با حضور تمام وزرا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38500
سه شنبه، ۱ خرداد، ۱۳۹۷ | 10:50

تشکیل شورای اصلی ستاد زیست فناوری با حضور تمام وزرا

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از تشکیل شورای اصلی ستاد زیست فناوری متشکل از همه وزرا خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مصطفی قانعی در جلسه کمیسیون هماهنگی ستاد توسعه زیست فناوری در خصوص اقدامات چند ماه اخیر ستاد گفت: یکی از نیازهای ستاد، تشکیل شورای اصلی است که در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مصوب شد شورای اصلی ستاد با حضور کل وزرای دولت تشکیل شود تا در تامین نیازهای حوزه زیست فناوری منسجم تر عمل کنیم.


وی یکی از مهم ترین اتفاقات در ماه های اخیر در حوزه زیست فناوری را نهایی شدن سند توسعه زیست فناوری در ستاد راهبری نقشه جامع علمی دانست و تصریح کرد: در این سند برخلاف دیگر اسناد، انتظارات از مجموعه های مرتبط کاملا مشخص و تقسیم کار خوبی در آن لحاظ شده است.


وی افزود: اتفاق خوب دیگر، تصویب استفاده از بیواتانول است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اجرای ۵ درصدی آن موافقت کرده است.


به گفته قانعی، تشکیل کارگروه زیست فناوری دریا یکی دیگر از اقداماتی بود که در این چند ماه در ستاد توسعه زیست فناوری صورت گرفته تا در حوزه آبزی پروری، تولید جلبک و غیره تلاش های منسجم و منتج به نتیجه ای داشته باشیم.


وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه پیگیری تولید داروهای پیشرفته در کشور نیز یک ضرورت انکارناپذیر است، ستاد، کارگروه داروهای پیشرفته را نیز تشکیل داد تا به صورت مداوم و جدی، پیگیر مطالبات جامعه از این بخش باشد.


دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی امضای تفاهم نامه با سازمان دامپزشکی کشور را نیز مطلوب دانست و بیان کرد: این تفاهم نامه با هدف توسعه فناوری زیستی در تولید دام، طیور و آبزیان منعقد شد و مفاد این تفاهم نامه همکاری یکی از بزرگترین نقایص موجود در این حوزه را دربرمی گیرد.


قانعی ادامه داد: راه اندازی شبکه محصول سالم با هدف سالم سازی محصولات کشاورزی نیز اتفاق خوب و پربرکتی است که سلامت و امنیت غذایی مردم را تامین خواهد کرد.


در ادامه این جلسه، عباس شجاع‌الساداتی، مدیر کارگروه زیست فناوری صنعتی ستاد توسعه زیست فناوری نیز گزارشی در خصوص نحوه برگزاری نخستین کنفرانس زیست شناسی سامانه ها ارائه کرد.


وی افزود: زیست شناسی سامانه ها یک موضوع مهم و پرطرفدار در دنیا است و کشورهای پیشرفته به این موضوع روی آورده اند و هزینه های زیادی در این حوزه می کنند.


مدیر کارگروه زیست فناوری صنعتی ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس زیست شناسی سامانه ها، عنوان کرد: این کنفرانس با تلاش مضاعف ستاد توسعه زیست فناوری و با حضور تعداد قابل توجهی از اساتید و متخصصان داخلی و خارجی حوزه زیست شناسی سامانه ها برگزار شد.


وی بیان کرد: در روز اول کنفرانس حدود ۴۰۰ و روز دوم حدود ۳۰۰ نفر در این کنفرانس شرکت کردند و ۴۱ مقاله توسط متخصصین ارائه و ۶ کارگاه آموزشی نیز در این کنفرانس برگزار شد.
همچنین در این جلسه در خصوص ضرورت تشکیل کمیته جلبک کارگروه زیست فناوری صنعتی ستاد و اهمیت و جایگاه صنعت جلبک در دنیا موضوعاتی مطرح شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد استارتاپ و هسته‌ فناور

کشف نخستین جلبک سه جنسیتی در ژاپن

انتظار سه ماهه پنبه تراریخته سه ساله شد/تاکید جامعه بیوتکنولوژی بر تسریع روند تولید محصولات تراریخته

در قطعنامه همایش بیوتکنولوژی تاکید شد: تسریع روند قانونی صدور مجوز رهاسازی محصولات تراریخته و ویراسته/آزادی سریع چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ایران از بازداشت آمریکا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها