- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دبیرخانه منطقه‌ای فرهنگستان علوم جهان در ایران تاسیس می‌شود

در نشست هماهنگی اجلاس عمومی فرهنگستان علوم جهان در ایران مقرر شد دفتر دبیرخانه منطقه‌ای تواس در ایران در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری  تاسیس شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، جلسه هماهنگی نشست فرهنگستان علوم جهان (TWAS-2018) با حضور برخی از اعضای ایرانی تواس در محل مرکز مطالعات همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم برگزار شد.

دکتر فیروز آبادی، عضو دائم فرهنگستان علوم جهان در ابتدای این جلسه، گزارشی از آخرین روند هماهنگی‌های به عمل آمده ارائه داد.

دکتر صدری‌نسب، دبیر کمیته راهبری نشست عمومی فرهنگستان علوم جهان نیز خلاصه‌ای از موضوعات مورد بحث در جلسات قبلی و تصمیمات اتخاذ شده را ارائه کرد.

در ادامه دکتر دهقانی، رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری ضمن اعلام آمادگی مجدد برای برگزاری این نشست در شیراز از روند جلسات در شیراز که به صورت دو هفتگی و با حضور اعضا برگزار می‌شود، گزارشی را ارائه داد و اظهار کرد: اقدامات مختلفی در این مورد انجام شده که طی دو هفته آینده به تدریج برنامه‌های اولیه برای اخذ نظر اعضا منتشر خواهد شد.

دکتر محمدرضا فلاحتی، رییس اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین‌المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری درباره این نشست گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم مطرح در این نشست راه‌اندازی دبیرخانه منطقه‌ای تواس در ایران (TWAS Iran Chapter) بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت و مقرر شد دفتر این دبیرخانه در مرکز منطقه‌ای تاسیس شده و با هماهنگی با مرکز مطالعات همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم امور مربوطه پیگیری شود.

وی افزود: همچنین طی این نشست یکایک اعضا در مورد موضوعات مختلف دیدگاه‌های خود را بیان کردند. یکی از عمده‌ترین موضوعات که مورد تایید تمام اعضا بود، به اتخاذ تدابیر برای افزایش اعضای ایرانی تواس باز می‌گردد.

بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، فلاحتی خاطرنشان کرد: مقرر شد در جلسه آینده که پنجم تیرماه برگزار می‌شود، برنامه‌های عملیاتی ارائه و پس از اخذ نظرات اعضا مصوب و پیگیری شود. همچنین مقرر شد برای سرعت بخشیدن به فرایندها، دکتر مورنزی، مدیر اجرایی فرهنگستان علوم جهان نیز برای جلسه آینده به تهران دعوت شود.

انتهای پیام