جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

فراخوان جذب دانشجوی پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38374
یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 14:28

فراخوان جذب دانشجوی پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

نخستین فراخوان جذب دانشجوی پسا دکتری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۹۷  منتشر شد.

 

به گزارش دیده بان علم ایران این فراخوان در ۱۹ زمینه تحقیقاتی و با حمایت مالی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شده است و داوطلبان واجد شرایط تا ۲۴ خرداد مهلت دارند با مراجعه به لینک مربوطه نسبت به کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی اقدام کنند.

مدل سازی در حوزه سلامت، بیماری عروق کرونر، بررسی اثرات برخی گیاهان دارویی و فراورده های گیاهی بر روی مدل «رت تیروتوکسیک»، بررسی اثرات برخی مواد گیاهی و صمغ ها بر روی حافظه در مدل کم کاری تیروئید و اختلال حافظه در «رت دیابتی»، بررسی اثرات پاره ای از گیاهان و فراورده های گیاهی بر دیابت در رت دیابتی شده با استرپتوزوسین از جمله این فیلدها هستند.

ارتباط الکتروکاردیوگرام وبیومارکرها، روانپزشکی، پزشکی مولکولی، تغذیه، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، علوم تغذیه، بیوشیمی و رشته های هم زمینه، دیابت – سندرم متابولیک – کانسر تیروئید، سلول درمانی و ایمونولوژی، پزشکی بازساختی و مهندسی بافت، طراحی و سنتز مهار کننده های آنزیم HTLV-۱ پروتئاز، تولید و ارزیابی بالینی پروتئین های ضد باکتریایی از دیگر فیلدهای تحقیقاتی است.

ارزیابی خطر مواد سمی در مواد غذایی-سم شناسی سلولی مولکولی ترکیبات موثر بر روی قلب و عروق، Biomarkers/drug discovery in colorectal cancer (In vitro; In vivo; clinical studies)، سرطان،”فیزیولوژی و فارماکولوِژی، گیاهان داروئی، التهاب، توکسیکولوژی، بیومکانیک قرنیه – ساخت و پروتزهای قرنیه، شیمی دارویی(دارورسانی هدفمند)، متابولومیکس، از جمله فیلدهای تحقیقاتی این فراخوان محسوب می شود.

دوره پسادکتری دوره‌ای است موقت و معین (حداقل یک سال و حداکثر دو سال) که برای انجام فعالیت‌های پژوهشی به منظور ارتقای مهارت‌های تخصصی و ضرورت‌ تحقیقات مستقل برای متقاضی گذراندن این دوره و در حوزه مرتبط با تخصص وی ایجاد می‌شود.

داشتن مدرک دکتری تخصصی (Ph.D.) مورد قبول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری که بیش از یکسال از تاریخ اتمام تعهدات قانونی و یا سه سال از تاریخ اخذ مدرک Ph.D. نگذشته باشد، داشتن حداقل سه مقاله علمی نمایه شده ISI بعد از تاریخ شروع به تحصیل به عنوان دانشجوی Ph.D. و به عنوان نویسنده اول یا مسئول، برخورداری از صلاحیت‌های عمومی و عدم منع قانونی برای فعالیت به عنوان دانشجو و انتخاب یکی از اساتید واجد شرایط جدول اعلام نیاز از جمله شرایط داوطلبان به شمار می رود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد: شناسایی ژن‌ها و مسیرهای مولکولی سرطان با تحلیل کلان داده ها

دستیابی محققان ایرانی به تکنیک تشخیص بیماری شبه‌سل

در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محقق شد: تولید سه کپسول گیاهی موثر بر سیستم گوارش و کبد

کاهش عوارض شیمیایی داروهای ضد سرطان با دستاورد پژوهشگران کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها