- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

استقبال جهانی از کتاب استاد ایرانی در حوزه ماشین‌ها و موتورهای الکتریکی

کتاب دکتر صادق واعظ‌ زاده، استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، رتبه اول کتاب‌های جدید در حوزه ماشین‌ها و موتورهای الکتریکی را کسب کرد.
به گزارش دیده بان علم ایران، کتاب “کنترل موتورهای سنکرون آهنربای دائمی” به‌عنوان یک کتاب پژوهشی و درسی در هفت فصل و ۳۶۸ صفحه از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است.
طبق گزارش سایت آمازون که کتاب‌های منتشر شده را با توجه به استقبال مخاطبان در حوزه‌های مختلف رتبه‌بندی و معرفی می‌کند، کتاب یاد شده دو ماه پس از انتشار در حوزه ماشین‌ها و موتورهای الکتریکی در رتبه اول قرار گرفت.
موتورهای سنکرون آهنربای دائمی به لحاظ بازده زیادتر، حجم و وزن کمتر و عملکرد بهتر، سریع الرشدترین بازار ماشین‌های الکتریکی را در دنیا دارا هستند. کاربردهای آن‌ها در اتوماسیون صنعتی و رباتیک، خودروهای برقی و هیبریدی، پهبادها، لوازم‌خانگی و غیره به شدت رو به توسعه است. روش‌های متنوع کنترل موتورهای یادشده و تخمین سرعت و موقعیت و پارامترهای آنها در این کتاب به‌طور جامع و عمیق ارائه شده است.
این کتاب حاصل دو دهه تحقیق و مطالعه در دانشگاه تهران است و اصول و روش‌های مدل‌سازی و کنترل موتورهای مزبور را تشریح می‌کند. همچنین تخمین سرعت و پارامترهای موتور را مورد بررسی قرار می‌دهد.
تألیف کتاب حدود چهار سال به طول انجامیده و با توجه به جنبه‌های نظری و عملی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران و طراحان صنعتی را مخاطب خود ساخته است.
انتهای پیام