جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

استقبال جهانی از کتاب استاد ایرانی در حوزه ماشین‌ها و موتورهای الکتریکی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38304
شنبه، ۲۹ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 13:34

استقبال جهانی از کتاب استاد ایرانی در حوزه ماشین‌ها و موتورهای الکتریکی

کتاب دکتر صادق واعظ‌ زاده، استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، رتبه اول کتاب‌های جدید در حوزه ماشین‌ها و موتورهای الکتریکی را کسب کرد.
به گزارش دیده بان علم ایران، کتاب “کنترل موتورهای سنکرون آهنربای دائمی” به‌عنوان یک کتاب پژوهشی و درسی در هفت فصل و ۳۶۸ صفحه از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است.
طبق گزارش سایت آمازون که کتاب‌های منتشر شده را با توجه به استقبال مخاطبان در حوزه‌های مختلف رتبه‌بندی و معرفی می‌کند، کتاب یاد شده دو ماه پس از انتشار در حوزه ماشین‌ها و موتورهای الکتریکی در رتبه اول قرار گرفت.
موتورهای سنکرون آهنربای دائمی به لحاظ بازده زیادتر، حجم و وزن کمتر و عملکرد بهتر، سریع الرشدترین بازار ماشین‌های الکتریکی را در دنیا دارا هستند. کاربردهای آن‌ها در اتوماسیون صنعتی و رباتیک، خودروهای برقی و هیبریدی، پهبادها، لوازم‌خانگی و غیره به شدت رو به توسعه است. روش‌های متنوع کنترل موتورهای یادشده و تخمین سرعت و موقعیت و پارامترهای آنها در این کتاب به‌طور جامع و عمیق ارائه شده است.
این کتاب حاصل دو دهه تحقیق و مطالعه در دانشگاه تهران است و اصول و روش‌های مدل‌سازی و کنترل موتورهای مزبور را تشریح می‌کند. همچنین تخمین سرعت و پارامترهای موتور را مورد بررسی قرار می‌دهد.
تألیف کتاب حدود چهار سال به طول انجامیده و با توجه به جنبه‌های نظری و عملی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران و طراحان صنعتی را مخاطب خود ساخته است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

«نشان عالی دانش» بر سینه ۱۲ چهره برجسته علمی کشور نشست

جلد دوم فلور مصور پارک ملی گلستان منتشر شد

محققان دانشگاه تهران نشان دادند: سرنوشت قطره‌های استنشاقی در مجاری تنفسی انسان

در دانشگاه تهران ساخته شد: دستگاه کیفیت‌سنجی و تشخیص سریع تقلب در روغن زیتون

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها