جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

فراخوان آثار سومین رقابت علمی – هنری «رویای کهکشانی من»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38273
جمعه، ۲۸ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 15:31

فراخوان آثار سومین رقابت علمی – هنری «رویای کهکشانی من»

انجمن نجوم آیاز تبریز در نظر دارد به مناسبت هفته جهانی فضا، سومین دورۀ مسابقه کشوری داستان‌نویسی علمی تخیلی و نقاشی“رویای کهکشانی من” را برگزار کند.

مریم فخیمی، دبیر برگزاری مسابقه در گفت و گو با خبرنگار دیده بان علم ایران اظهار داشت: این مسابقه که در آستانه هفته جهانی فضا (نیمه دوم مهرماه) برگزار می شود فرصتی است برای علاقمندان به نقاشی و نویسندگی تا استعداد خود را این بار در حوزه «نجوم و فضا» بیازمایند.

وی خاطرنشان کرد: رقابت “رویای کهکشانی من” با هدف آشنایی مردم با اهمیت نجوم، فضا، نقش یافته‌های این حوزه در بهبود زندگی بشر، زیبایی‌های چشم نواز آسمان شب و پرورش نیروی تخیل برگزار خواهد شد. در بخش‌های مختلف این رقابت به کارگیری المان‌های علمی و یا شبه‌علمی دانش نجوم و فضا ضروری است.

نفرات برتر این رقابت در همایش هفته جهانی فضا که در نیمه دوم مهر ۹۷ برگزار خواهد شد معرفی و هدایای آن‌ها اهدا خواهد شد. هدایای این رقابت شامل جوایز نقدی، غیرنقدی و لوح سپاس است.

فخیمی، آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵ مرداد ۹۷ عنوان و خاطرنشان کرد:
در بخش داستان کوتاه علمی تخیلی، موضوع اصلی آثار باید علمی‌تخیلی و مرتبط با نجوم و فضا باشد. تنها قالب قابل قبول در مسابقه، داستان کوتاه است و نوشته‌هایی از قبیل دل‌نوشته، انشا، شعر، داستان بلند و دنباله‌داری که نیمه کاره رها شده باشد ( فاقد پایان‌بندی باشد) پذیرش نمی‌شود.
حجم آثار ارسالی هم باید حداقل ۵۰۰ کلمه و حداکثر ۵ هزار کلمه باشد.

وی با بیان این که موضوع بخش نقاشی «اولین برخورد انسان با موجودات فضایی» است، اظهار داشت:

رویکرد جشنواره صرفا آثار نقاشی با موضوع مشخص شده است و دبیرخانه از پذیرش آثار نگارگری، انیمه، گرافیکی و… معذور است.

فخیمی در خصوص دیگر شرایط این بخش گفت: نقاشی نباید از جایی کپی شده باشد و کمک فکری به کودکان باید به نوعی باشد که نافی خلاقیت آن‌ها نشود. نقاشی‌ها همچنین نباید برای مسابقه دیگری ارسال شده باشند.

وی با بیان این که داوران بخش نقاشی دکتر فرنوش شمیلی و دکتر ابوالفضل عبدالهی‌فرد از دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز هستند، اظهار داشت: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای http://ayazastro.com مراجعه یا از طریق پست الکترونیک به نشانی mary.fakhim@gmail.com تماس بگیرند.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

«فضا و کارآفرینی»، شعار هفته جهانی فضا در سال ۲۰۲۳

بزرگداشت هفته جهانی فضا با شعار «ماه، دروازه‌ای به ستاره‌ها»

وعده گاه دوستداران آسمان شب تبریز: عصر جمعه، پارک «ائل‌گلی»

شعار هفته جهانی فضا در ۲۰۱۸ اعلام شد: «فضا جهان را متحد می کند»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

  1. علی رزمجو گفت:

    سلام اطلاعات تکمیلی مخصوصا فرم مشخصات داده نشده چرا؟
    با تشک

  2. رضوان نیلی پور گفت:

    سلام . جشنواره داستان نجوم من را بر آن داشت که به دنبال یادگیری پدیده های کهکشان و کراتِ آسمانی بروم . بسیار برایم جذاب و دوست داشتنی است و افسوس میخورم که چرا دیر به این فکر افتاده ام . پیچیده ترین پدیده ها در کهکشان است و ما فرصتمان را برای چیزهای ساده هدر میدهیم .

سرخط خبرها