جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ساخت ربات آموزشی با محیط برنامه‌نویسی گرافیکی و ارتباط وای فای

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38188
سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 15:08

ساخت ربات آموزشی با محیط برنامه‌نویسی گرافیکی و ارتباط وای فای

ربات آموزشی با محیط برنامه‌نویسی گرافیکی و ارتباط WiFi از سوی منصور زاهدی‌پور دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته الکترونیک و حمیدرضا صدر منوچهری نائینی عضو هیات علمی این رشته و با تلاش مجدانه دفتر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند به ثبت رسید.

به گزارش دیده بان علم ایران در این اختراع که سیستم رباتیکی جدید در زمینه آموزش ارائه شده که می‌تواند در آموزشگاه ها و مراکز آموزش رباتیک به‌ویژه برای افراد مبتدی مورد استفاده قرار گیرد.

منصور زاهدی پور درباره محیط برنامه نویسی این اختراع گفت: این سیستم می تواند از طریق محیط برنامه نویسی گرافیکی مخصوص به خود که بر پایه اشکال و زبان فارسی است برنامه ریزی شود.

وی بیان داشت : در این محیط برنامه نویسی ارائه شده، کاربر می‌تواند بدون نوشتن هیچ دستوری و فقط با انتخاب اشکال، فرآیند دلخواه خود را طراحی و به ربات انتقال دهد.

حمیدرضا صدر منوچهری نائینی عضو هیات علمی واحد دماوند نیز اظهار کرد: علی رغم ابعاد کوچک؛ انتقال برنامه به ربات از طریق شبکه WiFi و یا Ethernet و استفاده از تکونولوژی IOT و ارتباط با اینترنت و قابلیت ارتباط با سایر ربات ها از ویژگی های اصلی ربات ارائه شده است.

منوچهری گفت: این ربات می‌تواند بستر مناسبی را برای پیاده سازی الگوریتم های هوش مصنوعی و استفاده در زمینه های صنعتی فراهم کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فاز دوم شبکه ملی اطلاعات رونمایی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها