جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان، پل محصولات پزشکی بازساختی از آزمایشگاه تا صنعت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38133
دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 15:43

مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان، پل محصولات پزشکی بازساختی از آزمایشگاه تا صنعت

مدیر مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان ماموریت این مرکز را ایجاد پلی مطمئن و کارا بین مراحل آزمایشگاهی و پیش بالینی محصولات پزشکی بازساختی تا رسیدن به مرحله تولید صنعتی و درمان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر انسیه حاجی‌زاده که در مراسم افتتاحیه مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان سخن می گفت، خاطرنشان کرد: محققان پژوهشگاه رویان با دو دهه تلاش موفق شده اند علمی را توسعه دهند که هم اکنون کاربردی شده و در قالب این مرکز جدید امکان طراحی و انجام مراحل تحقیق و توسعه محصولات مبتنی بر پزشکی بازساختی پیش از ورود به بازار دارویی کشور را دارند.

وی خاطرنشان کرد: محصولات پیشرفته سلولی مشتمل بر محصولات سلول‌درمانی، ژن‌درمانی و مهندسی بافت هستند که عمدتا از طریق جایگزینی سلولها یا بافتهای آسیب دیده بیمار، تحریک پاسخ درونی بدن یا رساندن درمانهای ژنتیکی یا ملکولی به بافت هدف باعث بهبود بیماری می شوند.

حاجی زاده با بیان این که در حال حاضر ۴۰ محصول پیشرفته سلولی در سطح دنیا وارد بازار شده است، اظهار داشت: ۶۰ درصد این محصولات در حوزه سلول‌درمانی، ۲۷ درصد در حوزه مهندسی بافت و مابقی آن ها در حوزه ژن‌درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ما دو محصول توسط دو شرکت دانش‌بنیان تولید شده و مجوزهایی برای ورود آن به بازار صادر شده است. تعداد دیگری از محصولات در حوزه پزشکی بازساختی هم در حال اخذ مجوز هستند که به زودی وارد بازار می شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها