جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تصویب پشتیبانی از ۸۲ طرح پژوهشی جدید در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38121
دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 14:24

تصویب پشتیبانی از ۸۲ طرح پژوهشی جدید در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در آخرین جلسه کمیته تخصصی خود به تازگی حمایت از ۸۲ طرح پژوهشی جدید را تصویب کرده تا این طرح‌ها به زودی وارد مرحله اجرایی شوند.

به گزارش دیده بان علم ایران آخرین جلسه کمیته تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی برگزار شد. در این جلسه طرح های پژوهشی ارسالی از محققان کشور به کارگروه های مختلف صندوق بررسی و  حمایت از ۸۲ طرح پژوهشی تصویب شد که از این تعداد ۲۸ طرح پسا دکتری است.

از جمله دستاوردهای طرح های مذکور می توان به تعهد به چاپ ۸۱ عنوان مقاله آی اس آی در سطح کی یو وان، تالیف ۲ عنوان کتاب، ۶ ثبت اختراع، ۱۷ مورد ساخت نمونه محصول، ۶ دانش فنی، ۲ نرم افزار و ساخت ۴ دستگاه اشاره کرد.
کمیته تخصصی یکی از ارکان صندوق است که تصویب نهایی طرح های پژوهشی برای حمایت را انجام می دهد به این صورت که طرح های پژوهشی تایید شده در هر یک از ۱۳ کارگروه مختلف صندوق به کمیته تخصصی می رود تا در آنجا تصویب شود.

حمایت از طرح‌های پژوهشی بنیادی و کاربردی پژوهشگران یکی از فعالیت‌های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی است که هر ساله با هدف کمک به پیشبرد مرزهای دانش و حل مسائل اساسی کشور بر اساس اولویت‌های علمی کشور در شاخه‌های مختلف علوم در چارچوب عرصه‌های اولویت دار اعلام می‌شود در واقع در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور پروژه‌های تحقیقاتی مورد حمایت قرار می‌گیرند که بر اساس نیازها و مزیت‌های کشور توصیف شده باشند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

صندوق حمایت از پژوهشگران تصویب کرد: حمایت از ۱۶۰ طرح علمی و فناورانه جدید

شناسایی باکتری بومی با قابلیت افزایش مقاومت گیاهان به شوری

در دانشگاه تربیت مدرس بررسی شد: افزایش اثربخشی تركيب ضدسرطان معده با ناقل های نانویی

ساخت نانو ذرات فلزی با پسماندهای کشاورزی توسط محققان کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها