- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

احداث نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور در سیستان و بلوچستان

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین کلنگ زنی احداث نخستین نیروگاه خورشیدی شناور کشور در زابل گفت: بهره‌گیری علمی از انرژی خورشید در تولید برق موجب توسعه منطقه سیستان می‌شود.

 

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر سورنا ستاری افزود: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار خوبی در بهره گیری از انرژی خورشید و باد دارد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ورود بخش خصوصی در ایجاد نیروگاه خورشیدی خود امیدوارکننده است و باید از این فرصت استفاده لازم را برد.

ستاری در خصوص کمبود آب منطقه نیز گفت: استفاده از روش‌های علمی و ظرفیت‌های دانشگاهی و پژوهشی می‌تواند این موضوع را تاحد زیادی برطرف کند.

معاون رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: درحوزه آب بصورت جدی مشکل داریم که یکی از مشکلات نداشتن دانش است.

وی ادامه داد: بحث ساخت سد بسیارمهم است؛ اما چیزی که مهمتر است دانش طراحی به منظور انتقال تکنولوژیست.

وی اضافه کرد: روش کاهش تبخیر روش کاملا تجاری و بسیار با اهمیت است که مورد توجه کشورهای مختلف دنیاست.

معاون علمی رییس جمهور با اشاره به توسعه منطقه با بهره‌گیری علمی از انرژی خورشید، تصریح کرد: باید از این موهبت الهی در این منطقه به نحو شایسته برای تولید برق استفاده شود.

وی ادامه داد: جای انداختن کارهای نو و تازه کار سختی است و ما آمادگی لازم را داریم تا در این خصوص هرکاری که از دستمان برآید، برای منطقه سیستان انجام دهیم.

نخستین نیروگاه خورشیدی شناور بر روی چاه نیمه سوم در منطقه زهک با توان ۷ مگاوات با سطح پوشش ۱۴ هکتار و هزینه سرمایه‌گذاری ۸٫۵ میلیون یورو در زابل ساخته خواهد شد.

انتهای پیام