پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

ملک زاده: پزشکی امروز تا ۱۰ سال دیگر طب سنتی تلقی خواهد شد/سلول درمانی و ژن تراپی، خاستگاه انقلاب عظیم پزشکی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:38108
دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 13:43

ملک زاده: پزشکی امروز تا ۱۰ سال دیگر طب سنتی تلقی خواهد شد/سلول درمانی و ژن تراپی، خاستگاه انقلاب عظیم پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با تاکید بر این که دانش پزشکی با پیشرفت تکنیکهای نوین سلول درمانی و ژن درمانی در آستانه تحولی عظیم است همگامی با پیشرفتها و دستاوردهای سریع این حوزه را برای عقب نماندن از کشورهای خارجی و مواجه نشدن با سفر بیماران ایرانی برای درمان به کشورهای دیگر ضروری خواند.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر رضا ملک‌زاده که در مراسم افتتاح مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان، سخن می گفت، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها از حدود ۱۵ سال پیش سرمایه‌گذاری جدی ای را در زمینه تکنیک های نوین پزشکی آغاز کرده اند که حاصل آن تحول در درمان بیماری های صعب‌العلاج در آینده نزدیک است.

وی با بیان اینکه پزشکی رایج امروز تا یک دهه آینده به عنوان طب سنتی تلقی خواهد شد بر ضرورت توجه جدی مسوولان و محققان کشور به اهمیت همراهی با پیشرفتهای چشمگیر در حال وقوع که با توجه به سرمایه گذاری های اندک در بخش تحقیقات تاکنون چندان موفق نبوده تاکید کرد.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت با تقدیر از کمک خیران سلامت در راه اندازی مرکز توسعه فناوری محصولات پیشرفته سلولی رویان، ورود خیرین در این حوزه ها را در همراه شدن با جریان پیشرفتهای سریع پزشکی بسیار تعیین کننده دانست.

ملک زاده با اشاره به دستاوردهای اخیر دانشمندان در زمینه درمان بیماری هایی از قبیل تالاسمی، ناشنوایی و هموفیلی با روش های نوین ژن درمانی (کریسپر) هشدار داد اگر نتوانیم به موقع به افق های روشنی که با سلول درمانی، ژن تراپی و تکنیک های پیشرفته دیگر در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج گشوده می شود برسیم تا چند سال دیگر مجبور خواهیم بود که بیماران خود را برای درمان به کشورهای دیگر اعزام کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید محلول نگهداری بافت پیوندی برای نخستین بار در ایران

دستاورد محققان ایرانی در راستای توسعه روش های درمانی «آرتریت روماتوئید»

شناسایی سه مورد ژن معیوب در زنان نابارور مبتلا به توقف بلوغ تخمک و توقف کلیواژ

بررسی اپیدمیولوژی اثر عوامل مختلف روی قطعه‌قطعه شدن DNA اسپرم مردان نابارور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها