- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

پنج داروی جدید ضد ویروس در کشور رونمایی شد

۵ داروی جدید ضد ویروس در کشور با حضور وزیر بهداشت در کرمانشاه، رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد.

 

به گزارش دیده بان علم ایران این ۵ داروی خوراکی شامل قرص Sofosbuvir+Velpatsvir، قرص Tenofovir alfenamide fumarate، قرص Emtricitabine /Tenofovir Alfafenamide Fumarate، داروی Emtricitabine + Tenofovir Disoprixil و داروی Doul tegravir است که دو داروی نخست با ترکیبات جدید برای درمان هپاتیت C و هپاتیت B برای نخستین بار در کشور تولید می شود و ایران پس از آمریکا و اروپا، تولید کننده این دارو است و سه داروی دیگر نیز ضد ویروس HIV ایدز است.

دکتر قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه داروهای جدید کنترل و پیشگیری از ایدز برای اولین بار در کشور تولید می شود، افزود: داروهای ضد ویروس ایدز که امروز رونمایی شد، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ایدز و به ویژه برای مادران باردار مبتلا به ایدز، دارد.

وی تصریح کرد: تولید این داروها نه تنها نیاز کل کشور را پوشش می دهد بلکه ظرفیت صادرات مناسبی دارد و در سالهای آینده، محصولات این شرکت می تواند به کشورهای دنیا صادر شود.

دکتر محمدی یادآور شد: کارخانه داروسازی باختر بیوشیمی، بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضد ویروس در کشور است.

شرکت داروسازی باختر بیوشیمی در حال حاضر بیش از ۱۴۰ قلم دارو تولید می کند و این شرکت اولین تولید کننده داروهای خوراکی MS است.

انتهای پیام