جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

سه محصول نوترکیب محققان ایرانی در اصفهان رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37928
چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 12:20

سه محصول نوترکیب محققان ایرانی در اصفهان رونمایی شد

سه محصول نوترکیب و دانش‌بنیان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و منصور غلامی وزیر علوم  رونمایی شد.

 

به گزارش دیده بان علم ایران نخستین محصول رونمایی شده دستگاه لایه نشانی پوشش‌های فقیر به روش PVD است که با استفاده از فناوری نانو ساخته شده و  قادر است عمر قطعات تولید مختلف را تا ۳۰ برابر افزایش دهد و از نکات قابل توجه در مورد آن انعقاد قرار داد شرکت‌های چینی با شرکت سازنده ایرانی قبل از ساخت اولین نمونه است. این دستگاه را می‌توان با مبلغی معادل ۲.۵ میلیون دلار در کشور به تولید انبوه رساند.

همچنین، دستگاه شبیه‌ساز پرواز به نام “چیتا” دومین محصول رونمایی شده است که از ترکیب علم مکانیک و آی تی تولید شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این دستگاه با توجه به قابلیت دوران ۳۶۰ درجه می‌تواند تمامی حرکات یک هواپیما و صحت آن را در طول پرواز ارزیابی و پیش‌بینی کند. تاکنون ۶۰ دستگاه از این نمونه تولید شده است.

همچنین، برای اولین بار توسط پژوهشگران اصفهانی “نانو پودر اکسید ایتریوم” نیز که قابلیت استفاده در ساخت لیزرها، سرامیک‌های شفاف، پوشش‌های با تحمل دمای بالا، افزودنی در ساخت رنگ‌ها، مواد مغناطیسی نسوز و تولید آهن و فولاد را دارد، امروز رونمایی شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد: حذف کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها

ساخت نبولایزر دارویی در یک شرکت دانش بنیان

اصفهان شهریور ماه میزبان پارکهای علم و فناوری ۱۵۰ کشور جهان است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها