سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

اطلاع دقیق از زمان باروری با تلفن هوشمند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:3776
سه شنبه، ۲۹ تیر، ۱۳۹۵ | 12:31

اطلاع دقیق از زمان باروری با تلفن هوشمند

دانشمندان با طراحی یک نرم افزار تلفن‌های هوشمند به زنان امکان دادند با ثبت روز شروع سیکل ماهانه شان از زمان دقیق بارداری احتمالی‌شان مطلع شوند.

به گزارش دیده بان علم ایران، نرم افزار نقطه (DOT) که نامش برگرفته از عبارتDynamic Optimal Timing  است یک سالی است که برای کمک به بهداشت باروری توسط پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون طراحی و به طور گسترده در جهان استفاده شده و حال محققان یافته های بررسی شانس بارور شدن هزار و  ۲۰۰ زن را که با استفاده از این نرم افزارگوشی هوشمند به دست آمده ارائه کرده اند.

جنینگز و همکارانش گزارش داده های حاصل از نرم افزار نقطه را که شامل تجزیه و تحلیل دقیق باروری هزار و ۲۰۰ زن از شش ناحیه مختلف جغرافیایی و با فرهنگ های متفاوت را در شماره اخیر مجله اروپایی تنظیم خانواده و بهداشت باروری منتشر کرده اند.

با توجه به اینکه چرخه قاعدگی هر زن متفاوت از دیگری است براساس روز شروع سیکل ماهانه، حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰ روز با هم تفاوت دارند، بنابراین براساس روز شروع سیکل ماهیانه، این برنامه شانس بارداری را در هر دوره بررسی و مقایسه می کند و این خود کمک بسیاری می کند به اجتناب و یا اقدام به بارداری.

محققان قصد دارند در برنامه مطالعاتی آینده شان طرز استفاده از نرم افزار را برای همه زنان روشن تر کنند.

این تیم تحقیقاتی اینگونه بیان کردند که آینده نگری اصلی ما از این کار، بیشتر در جهت سودمند بودن بارداری و جلوگیری از بارداری های ناخواسته در زوجین است؛ بنابراین اولین قدم باید دختران مجرد از این برنامه استفاده کنند تا برای زندگی متاهلی و بارداری های آینده آماده باشند.

جنینگز در این زمینه افزود: بیش از ۲۲۰ میلیون زن در سراسر جهان در تنظیم خانواده مشکل دارند؛ بنابراین برای حل این مشکل لازم است دختران مجرد تنها با دادن روز شروع سیکل ماهیانه شان به این نرم افزار یا گوشی هوشمند، مشابهت بارداری خودشان با وضعیت بارداری دیگر داوطلبان را  بسنجند و خود را برای زمان دقیق بارداری بعد از شروع زندگی مشترک آماده کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

گزارش مشاهده تصادفی عارضه بسیار نادر «جنین سنگی» در زن ۵۲ ساله ایرانی

پیشگیری از خطرات بارداری با دستگاه دانشمند ایرانی

افزایش کم وزن مادر، احتمال تولد نوزاد کم وزن را دو برابر می کند

نظر یک جنین شناس درباره اثرات احتمالی امواج تلفن همراه و پارازیت بر باروری

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها