- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

سرپرست دانشکده محیط زیست منصوب شد

دکتر امیدی نیا با حکم رییس سازمان حفاظت محیط زیست به سمت سرپرست دانشکده محیط زیست منصوب شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر عیسی کلانتری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست طی حکمی دکتر اسکندر امیدی نیا، استاد تمام انستیتو پاستور ایران را به سرپرستی دانشکده محیط زیست منصوب کرد.

وی دبیری کارگروه ایمنی زیستی وزارت بهداشت و مشاوره رییس ستاد توسعه زیست فناوری را در سوابق خود دارد.

دانشکده محیط زیست در سال ۱۳۵۱ و تحت عنوان « آموزشکده محیط زیست» به منظور تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر مورد نیاز عرصه محیط زیست کشور و با جهت گیری ترویج و نشر مفاهیم محیط زیستی تأسیس شد.

این دانشکده در دهه ۷۰ علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری در مقطع کاردانی رشته تکنولوژی محیط زیست به جذب دانشجو در دو رشته کارشناسی ناپیوسته کنترل آلودگی های محیط زیست و بازیافت از طریق کنکور دانشگاه علمی کاربردی پرداخت.

هیات وزیران در جلسه مورخ ۷ / ۱۰ / ۸۹ خود ارتقای این مرکز را به تصویب رساند و تعداد رشته های تحصیلی آن در مقطع های کاردانی و کارشناسی به ۱۲ عنوان رشته افزایش پیدا کرد.

در سال ۱۳۹۲ دانشکده محیط زیست در پنج رشته کارشناسی ارشد از طریق کنکور کارشناسی سراسری دانشجو پذیرفت.

این مرکز با تربیت چندین هزار متخصص در عرصه های مختلف زیست محیطی در حال حاضر در چندین رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، آموزش بیش از هزار دانشجو را عهده دار می باشد.

دارا بودن ۲۰ آزمایشگاه، کتابخانه تخصصی با بیش از ۱۳ هزار جلد کتاب به زبان های فارسی و لاتین، دو سایت رایانه مجزا، مجموعه ورزشی چند منظوره، اجرای دهها پروژه تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه های مختلف با همکاری بیش از یکصد کارشناس و … از دیگر ظرفیت های موجود در دانشکده محیط زیست است.