چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

نحوه رسیدگی دانشگاه ها به صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان بورسیه تصویب شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37576
یکشنبه، ۹ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 11:21

نحوه رسیدگی دانشگاه ها به صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان بورسیه تصویب شد

نحوه رسیدگی دانشگاه ها به صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان بورسیه در  جلسه ۲۰۸ هیأت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

به گزارش دیده بان علم ایران  در این جلسه که به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد ، پس از بحث و بررسی اعضاء، مصوبه جلسه ۱۹۳ هیئت عالی  در خصوص جذب متقاضیان عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی «مشمولین بند پ ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور» اصلاح شد که بر اساس این اصلاحیه ، «دانشگاه‌ها مکلفند برای جذب متقاضیان جذب در هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی «مشمولین بند پ ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور» در رشته‌های غیرپزشکی با کسب ۷۰ درصد امتیاز حدنصاب (آخرین فرد پذیرفته شده از جهت رتبه علمی) و برای رشته های پزشکی با کسب ۷۰ درصد امتیاز حدنصاب (آخرین فرد پذیرفته شده از جهت رتبه علمی) اقدام کنند».

در ادامه جلسه، اعضاء ضمن اشاره به وظیفه هیأت‌های مرکزی جذب مبنی بر بررسي و تأييد صلاحيت عمومي راتبه‌های متقاضي عضويت در هيئت علمي دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، بند الف مصوبه جلسه ۱۳۹ هیئت عالی جذب مورخ ۱۳۹۳/۴/۳ را به شرح زیر اصلاح کردند که بر اساس این اصلاحیه نیز «عدم تأیید صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان راتبه «بورسیه» بر عهده هیئت‌های اجرایی جذب نیست و هیأت‌های اجرایی جذب موظفند پرونده راتبه‌ها را برای بررسی بیشتر به هیئت‌های مرکزی جذب ارجاع دهند».
همچنین اعضاء مقرر کردند وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شاخص‌های اجرای فرآیند جذب را به منظور رتبه بندی دانشگاه‌ها استخراج کرده و ظرف یک ماه به هیئت عالی جذب ارائه دهند تا به مراجع ذی‌ربط ارسال شود.
در ادامه جلسه نیز اعضای هیئت عالی جذب ضمن بحث در خصوص چگونگی بررسی پرونده متقاضیان جذب در “سامانه نور رضوی” بر لزوم بارگذاری پرونده‌ها در تمامی مراحل جذب در این سامانه به منظور اطلاع رسانی به متقاضیان جذب و تبدیل وضعیت و نظارت دقیق بر عملکرد هیئت‌های اجرایی و مرکزی جذب کردند.
ضمنا مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر عملکرد دانشگاه‌ها در بارگذاری اطلاعات متقاضیان جذب نظارت بیشتری داشته باشد.
در پایان جلسه نیز تعدادی از اعضای هیئت‌های اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه فناوری‌های نوین آمل، دانشگاه بجنورد، پژوهشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه ملی علوم جانوری و اقیانوس‌شناسی، دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، دانشگاه علوم و فنون فارابی و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد موفق به کسب رأی اعضای هیئت عالی جذب شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بیانیه اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی در خصوص مصوبه کنکوری شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی

سازمان سنجش، پیگیر حذف بومی‌گزینی و کاهش سهمیه‌های کنکور به چهار سهمیه

مرکز آمار مکلف به انتشار سالانه آمار اشتغال دانش آموختگان براساس رشته و مقطع تحصیلی شد

کبگانیان، قائم‌مقام و دبير ستاد علم و فناوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها