چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

دانشگاه شریف با قهرمانی در غرب آسیا در جایگاه ۳۱ مسابقات برنامه نویسی ACM ایستاد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37260
یکشنبه، ۲ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 12:55

دانشگاه شریف با قهرمانی در غرب آسیا در جایگاه ۳۱ مسابقات برنامه نویسی ACM ایستاد

تیم دانشگاه صنعتی شریف با حل پنج مساله از ۱۰ مساله طرح شده در چهل و دومین دوره‌ مسابقات جهانی برنامه نویسی دانشجویی ACM مشترکا با ۲۳ تیم دیگر در جایگاه سی و یکم این مسابقات قرار گرفت.
به گزارش دیده بان علم ایران در چهل و دومین دوره‌ مسابقات جهانی ACM که در کشور چین برگزار شد، دانشجویان دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب دو جایزه‌ قهرمانی منطقه‌ غرب آسیا و جایزه‌ اولین حل یکی از مسائل سخت این دوره از مسابقات شدند.
علی حقانی، امیرکیوان محتشمی و پیمان جبارزاده اعضای تیم دانشگاه صنعتی شریف بودند که با سرپرستی دکتر حمید ضرابی زاده، استادیار دانشکده‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه موفق به کسب این مقام و جوایز شدند.
در بخش جایزه‌ی اولین حل یکی از مسائل سخت پس از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، یک تیم از دانشگاه ام‌آی‌تی با فاصله‌ی ۵ دقیقه‌ای در جایگاه دوم قرار گرفت.
دکتر ضرابی زاده در خصوص این مسابقات گفت: چهل و دومین دوره‌ی مسابقات جهانی acm طی روزهای ۲۶ تا ۳۱ فروردین ماه (۱۵-۲۰ آپریل) در کشور چین برگزار شد. در این دوره از مسابقات دو تیم از دانشگاه صنعتی شریف و یک تیم از دانشگاه شهید بهشتی حضور داشتند.
وی گفت: تیم CrockPot از دانشگاه صنعتی شریف که برنده دور قبل مسابقات تهران بود و به دلیل عدم اخذ ویزا امکان شرکت در مسابقات جهانی در آمریکا را از دست داده بود، امسال جواز شرکت در مسابقات جهانی را کسب کرد و موفق به کسب دو جایزه‌ قهرمانی منطقه‌ی غرب آسیا و جایزه‌ اولین حل یکی از مسائل سخت این دوره از مسابقات شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: با تلاش مسولان دانشگاه پیش از حضور در این دوره از مسابقات برای دانشجویان دوره ها و کلاس هایی برگزار گردید که خوشبختانه مثمرثمر واقع شد و دانشجویان توانستند در این دوره افتخار آفرین باشند.
گفتنی است در فینال چهل و دومین دوره مسابقات برنامه نویسی دانشجویی ACM تیم های دانشگاه ایالتی مسکو و موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو و دانشگاه پکن به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و تیم دانشگاه های توکیو و دانشگاه ملی سئول (کره جنوبی) در جایگاه پنجم و ششم ایستادند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشاورزی هوشمندانه با پهپاد گرده‌افشان ایرانی

انتشار مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها