جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

استاد ایرانی، عضو فرهنگستان بین المللی علوم اوراسیا شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37222
شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۳۹۷ | 15:15

استاد ایرانی، عضو فرهنگستان بین المللی علوم اوراسیا شد

دکتر محمد حسین معماریان، عضو هیات علمی بخش فیزیک فضای دانشکدۀ فیزیک دانشگاه یزد ، عضو فرهنگستان بین المللی علوم یوروسیا شد.
به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر سیدمجید میررکنی، رییس بخش فیزیک فضای دانشگاه یزد در این خصوص گفت: فرهنگستان بین المللی علوم یوروسیا (IEAS) در سال ۱۹۹۴ از سوی محققان برجسته ای از اروپا و آسیا تاسیس شده است. IEAS سازمانی است که محققان برجسته را برای حل مشکلات حیاتی مشترک کشورهای اوراسیا در حوزه توسعه اجتماعی، انرژی جهانی، حفاظت از محیط زیست و غیره جمع کرده است.
وی افزود: مراکز علمی ملی در روسیه، بلاروس، چین، یونان، آلمان، ایتالیا، اوکراین، فرانسه، ژاپن، انگلستان و کشورهای دیگر در مجموع ۱۸ مرکز سازمان یافته‌اند. حدوداً ۷۰۰ نفر از ۳۵ کشور عضو این آکادمی هستند. از فعالیت‌های IEAS می‌توان به برگزاری ۸۵ کنفرانس و ۱۴ رویداد بزرگ بین‌المللی اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه IEAS برای ایجاد یک سیستم بین المللی تحقیقاتی (علمی، پژوهشی و کاربردی) و همچنین آموزشی کار می‌کند تصریح کرد: از جمله اقدامات و برنامه های IEAS، انجام تحقیقات علمی در زمینه سنجش از دور ماهواره‌ای زمین برای تشخیص انتشار گازهای مصنوعی مضر به منظور بهبود روش‌های نظارت بر محیط زیست، پیش بینی حوادث فاجعه بار طبیعی، جلوگیری از آثار خطرناک و مضر فعالیت‌های انسانی بر روی اکوسیستم‌های زمینی و آبزی، تأثیر عوامل نجومی و حرکت جهان در تغییرات اقلیمی و نظارت ماهواره ای با استفاده از داده ها از محدوده طیفی مختلف، بازسازی ویژگی‌های امواج سطحی و لایه‌های آب زیرزمینی از تصاویر ماهواره‌ای است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران برگزار می‌شود

رییس دانشگاه یزد، معاون تحقیقات وزیر نیرو شد

پانزدهمین کنفرانس بین‎المللی مهندسی صنایع برگزار می شود

رتبه ۲۲ ایران در تولید مقالات فیزیک جهان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها