پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

دانشمند ایرانی، برنده مدال نقره «اکتابیومتریالیا» ۲۰۱۸ شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37146
چهارشنبه، ۲۹ فروردین، ۱۳۹۷ | 12:27

دانشمند ایرانی، برنده مدال نقره «اکتابیومتریالیا» ۲۰۱۸ شد

پروفسور علی خادم‌حسینی، استاد دانشگاه هاروارد آمریکا برنده مدال نقره اکتابیومتریالیا ۲۰۱۸ شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، این نشان علمی دیروز در نشست جامعه بیومواد در آتلانتا به این دانشمند برجسته اعطا شد.

خادم‌حسینی که از اساتید کمیته مشترک فناوری و علوم سلامتی دانشگاه های هاروارد و MIT است به‌ عنوان پیشگام در ادغام یافته‌های میکرو و نانو مهندسی با بیومواد پیشرفته برای ساخت سیستم های پزشکی شناخته می‌شود. آزمایشگاه او در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس هم پیشگام مواد و فناوری‌های جدید برای مدیریت ساختار و عملکرد بافت‌های عروقی مهندسی شده است.

این پژوهشگر برجسته ایرانی که در زمینه ساخت هیدروژل‌های رسانا با یکپارچه‌سازی نانو مواد از جمله نانو لوله‌های کربنی، گرافنی و گرافن اکسید پیشگام بوده است، روش های جدیدی برای تولید رگ و اندام مصنوعی با مهندسی بافت اراده کرده است.

تحقیقات چندرشته‌ای خادم‌حسینی به خوبی هم ارج گذارده شده به طوری که تاکنون بیش از ۴۰ جایزه علمی در سطوح ملی و بین‌المللی دریافت کرده است. وی از جمله برنده جایزه پیکاسه (Presidential Early Career Award) عالی‌ترین مدال افتخار دولت ایالات متحده به محققان جوان پیشگام حرفه‌ای است.

وی همچنین به پاس تحقیقات و نوآوری هایش در زمینه مهندسی ریزبافت‌ها و ریزمایعات در سال ۲۰۱۱ جایزه پیشگامان مینیاتوریزیشن  (Pioneers of Miniaturization) را از انجمن سلطنتی شیمی (RSC) دریافت کرد.

او هم‌چنین یکی از اعضای موسسه امریکایی پزشکی و مهندسی پزشکی بیولوژیکی (AIMBE)، انجمن مهندسی بیومدیکال ‌(BMES)، انجمن سلطنتی شیمی (RSC)‌، علوم و فنون بیومتریال (FBSE) و انجمن آمریکایی پیشرفت علوم (AAAS) است.

علی خادم حسینی

خادم‌حسینی که متولد ۱۳۵۵ در تهران است در دوازده سالگی به همراه خانواده به کانادا مهاجرت کرده و دوره لیسانس و فوق لیسانس را در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تورنتو  و دوره دکتری مهندسی زیستی را در سال ۲۰۰۵ در دانشگاه MIT آمریکا به پایان برده است.

خادم حسینی که در کنار فعالیت در پیشروترین مراکز علمی جهان ارتباط بسیار نزدیکی با مراکز علمی ایران نیز دارد سال ۱۳۹۴ با ارايه طرح “نانو و ميكروهيدروژل‌هاي ساخته شده براي مهندسي بازسازي كننده”، رتبه اول پژوهش‌هاي بنيادي بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي را کسب کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پایش تداخلات فرکانسی و تخمین موقعیت منبع خارجی در شبکه تلفن همراه

برگزیدگان جشنواره های خوارزمی، معرفی و تقدیر شدند/جشنواره بین المللی خوارزمی، امسال، تنها پنج برگزیده داشت

دوشنبه با حضور روحانی: برگزیدگان جشنواره بین‌المللی خوارزمی معرفی می شوند

دانشمند ایرانی، برنده جایزه «نانواسمات ۲۰۱۸» شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها