پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

دهمین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:37068
دوشنبه، ۲۷ فروردین، ۱۳۹۷ | 13:11

دهمین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود

تیم‌ های دانشجویی و دانش‌ آموزی اردیبهشت ماه سال جاری در دهمین دوره مسابقات هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پنج لیگ با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران برگزاری ۹ دوره مسابقات هوافضا در سطح ملی در بخش های دانش آموزی و دانشجویی از سال ۱۳۸۶ تاکنون، علاوه بر رشد دانش عمومی و ترویج علم هوافضا در سطح کشور، افراد نخبه را به تحصیل و فعالیت در این رشته ترغیب کرده است.
این مسابقات با هدف ترویج صنعت هوافضا و آشنا کردن جامعه با این دانش، شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش آموزان علاقمند، ایجاد ارتباط مستقیم دانش آموزان و اساتید دانشگاه، تشویق به انجام کار گروهی میان دانشجویان و دانش آموزان، تجربه حضور در رقابت علمی و عملی سالم در قالب فعالیت پژوهشی، ارائه آموزش لازم در مورد تفکر، تمرکز، طرح سؤال و حل مساله، تقویت زمینه بروز تفکر سیال و طرح سوالات ذهنی از سوی دانش آموزان، آشنایی با تصویرسازی ذهنی، تحریک حس کنجکاوی، تفکر و ابتکار عمل و تاکید بر ضرورت پرورش تفکر جهانی و تفکر خلاق در دانش آموزان برگزار می شود.
این رقابت ها در دو بخش دانش‌ آموزی و دانشجویی میزبان علاقمندان است. در سال جاری شورای راهبردی دبیرخانه این دوره مسابقات در راستای بهبود معیارهای داوری و بالا بردن سطح علمی مسابقات، لیگ‌های جدیدی در زمینه هوافضا درنظرگرفته است.
این دوره در پنج لیگ گلایدر کنترلی، سرعت پهپادها، هاورکرافت، گلایدر و راکت آبی برگزار خواهد شد.
رقابت‌ های لیگ گلایدر و راکت آبی هوای فشرده مخصوص دانش آموزان و سرعت پهپادها و گلایدر کنترلی بدون محدودیت سنی خواهد بود.
بر اساس برنامه زمان بندی شده مسابقات گلایدر کنترلی از روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود.
زمان برگزاری مراسم افتتاحیه و آغاز رقابت ‌ها پنجشنبه روز سیزدهم اردیبهشت ماه است که تا روز پانزدهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
نتایج نهایی و معرفی تیم‌ های برتر در مراسم اختتامیه روز ۱۶ اردیبهشت ماه، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها