جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

اعلام جزییات برنامه پژوهشی جندی‌شاپور در سال ۱۳۹۷

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36989
دوشنبه، ۲۷ فروردین، ۱۳۹۷ | 10:45

اعلام جزییات برنامه پژوهشی جندی‌شاپور در سال ۱۳۹۷

مديريت همكاري‌هاي علمي و بين‌الملل سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران آماده دريافت مدارك متقاضيان برنامه پژوهشي جندي شاپور است.

به گزارش دیده بان علم ایران بر اساس اطلاع‌رسانی مرکز مطالعات و همکاري‌های علمي بين‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه پژوهشی جندی‌شاپور توسط آن مرکز و بخش همکاري و فعاليت فرهنگي سفارت فرانسه(SCAC) با فراخوان سالانه اجرا می‌شود.

اين برنامه از سال ۱۳۸۳ آغاز شده است و هدف آن ارتقا و گسترش همکاری‌های پژوهشی علمی و فنی پيشرفته ميان پژوهشگران دو کشور ايران و فرانسه است.

برنامه جندي‌شاپور شامل طرح‌هاي مشترک پژوهشي در تمامي حوزه‌های تخصصی از جمله علوم انساني و اجتماعی، علوم پزشکی، علوم فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم محيط زيست و زیست‌شناسی است که با توجه به اولویت‌های پژوهشی مورد تصويب کمیته‌های علمی کامپوس فرانس و مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی قرار گرفته است.

نحوه حمایت در این برنامه بدین صورت است که در صورت پذیرش طرح پیشنهادی، برای تسریع در روند پژوهش مبلغ مشخصی از طرف مرکز مطالعات و همکاري‌هاي علمي بين‌المللي برای پژوهشگران ايرانی و از طرف موسسه کامپوس فرانس (نماينده فرانسه) برای پژوهشگران فرانسوی پرداخت می‌شود.

پژوهشگران نيز ملزم هستند که گزارشي سالانه از پيشرفت طرح و فعاليت‌هاي انجام شده در خصوص چاپ مقالات در مجلات معتبر و برگزاری حداقل یک نشست علمی، در صورت امکان با حضور طرف فرانسوی و نماینده علمی مرکز در ایران ارائه دهند.

مدت پروژه‌هايي كه همراه با آموزش در سطح دکتري يا پسا دکتري می‌باشد، نبايد بيش از دوسال باشد. در قسمت “سپاسگزاري” مقالات چاپ شده باید از مركز مطالعات و بخش فرهنگي سفارت فرانسه به عنوان حامی پژوهش قدرداني شود. تأمين اعتبارات و بودجه مربوط به تحقيقات طرح مشترك به عهده مؤسسات و نهادهاي مرتبط خواهد بود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی به آدرس http://www.cissc.ir مراجعه و یا با شماره تلفن۸۸۹۱۹۸۹۴-۰۲۱تماس بگیرند.

پژوهشگران می‌بایست مدارک خود را تا تاریخ ۱۳۹۷/۳/۳۰ به مدیریت همکاریهای بین‌الملل سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران ارسال كنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها