جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

رییس انجمن ایمنی زیستی: استاد تقی خانی، خالصانه در حوزه بیوشیمی و بیوتکنولوژی پزشکی خدمت کرد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36879
سه شنبه، ۲۱ فروردین، ۱۳۹۷ | 13:32

رییس انجمن ایمنی زیستی: استاد تقی خانی، خالصانه در حوزه بیوشیمی و بیوتکنولوژی پزشکی خدمت کرد

رییس انجمن ایمنی زیستی ایران در پیامی به مناسبت درگذشت دکتر محمد تقی خانی تاکید کرد: خدمات آن مرحوم به علوم پزشکی مدرن کشور چه در مصدر ریاست انستیتو پاستور و چه به عنوان یک پیشکسوت در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی بر اهل فضل پوشیده نیست.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر بهزاد قره یاضی در این پیام آورده است: «درگذشت اولین استاد دانشگاه تربیت مدرس و بنیانگذار علم بیوشیمی در ایران جناب آقای دکتر محمد تقی خانی موجب تأثر و تألم عمیق اینجانب گردید. آن مرحوم، سال‌های متمادی عمر خود را در تعلیم و پرورش دانشجویان، استادان و صاحب نظران علم بیوشیمی کشور سپری و با عشق و اخلاص، خدمات ارزشمندی را در حوزه بیوشیمی به میهن عزیزمان ارائه کرد، وی یکی از با سابقه‌ترین استادان بیوشیمی بود که تا واپسین روزهای عمر پر برکت خود به خدمت به علم مشغول بود.
خدمات او به علوم پزشکی مدرن کشور چه در مصدر ریاست انستیتو پاستور و چه به عنوان یک پیشکسوت در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی بر اهل فضل پوشیده نیست.
اینجانب ضایعه‌ی درگذشت این استاد ممتاز کشور را به محضر مقام معظم رهبری و خدمت خانواده محترم ایشان، جامعه علمی کشور و به ویژه جامعه بیوشیمیست ها، جامعه بیوتکنولوژیست ها و خانواده بزرگ دانشگاهیان دانشگاه تربیت مدرس تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، علوّ درجات و رحمت واسعه‌ی الهی و برای بازماندگان گرانقدر و بستگان ارجمند، صبر و شکیبایی در تحمل این مصیبت را مسألت دارم.»

دکتر محمد تقی خانی، استاد برجسته بیوشیمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس که سابقه معاونت وزیر بهداشت و رییس سازمان انتقال خون، ریاست انستیتو پاستور ایران، معاونت دانشگاه تربیت مدرس، تهران و شاهد، ریاست دانشکده پزشکی دانشگاه تربیت مدرس و کمیته کنترل دوپینگ سازمان تربیت بدنی را نیز در کارنامه مدیریتی و اجرایی خود داشت روز گذشته در پی یک دوره بیماری درگذشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دانشمندی که علم را «از مردم، با مردم و برای مردم» زندگی‌ کرد/در مراسم سالگرد درگذشت استاد عنوان شد: قره‌یاضی،سکوت نخبگان را خطرناکتر از مهاجرت نخبگان می‌دید

آیین تقدیر از دکتر قره‌یاضی به عنوان چهره تاثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات ایران برگزار شد

زنده یاد دکتر قره یاضی به عنوان چهره تاثیرگذار زراعت و اصلاح نباتات ایران معرفی شد

رئیس پژوهشگاه ملی زیست فناوری: محصولات تراریخته، ایران را از وابستگی به خارج می‌رهاند/ واردکنندگان محصولات کشاورزی، برنده اصلی جلوگیری از تولید ملی تراریخته ها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها