پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

«ساعت» پژوهش، ۸۱ درصد کوک تر!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36837
سه شنبه، ۲۱ فروردین، ۱۳۹۷ | 10:28

«ساعت» پژوهش، ۸۱ درصد کوک تر!

در پایان سال ۱۳۹۶، تعداد فراخوان‌های پژوهشی سامانه «ساعت» با ۸۱ درصد رشد به ۵۳۰ فراخوان رسید.

به گزارش دیده بان علم ایران تعداد فراخوان‌های پژوهشی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) در نیمه دوم سال نسبت به نیمه نخست سال ۱۳۹۶، با بیش از ۸۱ درصد رشد به ۵۳۰ فراخوان رسید.

همچنین شمار نام‌نویسی پژوهشگران در پاییز و زمستان نسبت به شش ماه نخست سال ۱۳۹۶، بیش از ۶۷ درصد رشد داشت و به ۳۲۱۰ پژوهشگر افزایش یافت. شمار سازمان‌های ثبت‌نام کننده در این سامانه نیز به ۱۵۹ سازمان افزایش یافت.

از آغاز کار سامانه تا پایان تابستان سال ۱۳۹۶، ۲۵۴۱ عنوان پژوهشی در سامانه ثبت شد، که در پایان سال، این رقم به ۴۱۵۰ عنوان رسید.

گفتنی است، سازمان‌ها تازه‌ترین اولویت‌های پژوهشی خود را در سامانه بارگذاری کردند و فرایند تبادل اطلاعات میان سازمان‌ها و پژوهشگران به‌خوبی برقرار شده است.

علاوه بر این، درخواست های اجرای پژوهش که از طرف پژوهشگران برای سازمان‌ها ارسال شده به ۷۳۰ عنوان رسید. درخواست انجام پژوهش به این معناست که پژوهشگر برای انجام پژوهش‌های سازمان اعلام آمادگی می‌کند. با توجه به افزایش آمار فراخوان‌های ثبت ‌شده در سامانه، شمار درخواست‌ها از سوی پژوهشگران برای اجرای این پژوهش‌ها هم بالا رفته است.

سامانه ساعت، علاوه بر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرح‌های پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرح‌های پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال ‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.

سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تامین منابع مالی، خدمات مشاوره، تامین تجهیزات و سخت‌افزار، تامین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد.

از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها