- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر: در زمینه محتوای آموزشی فاصله زیادی با دانشگاه های معتبر دنیا داریم

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باید فرآیند آموزشی ما در دانشگاه ها به نحوی دنبال شود که فارغ التحصیلان هر مقطع بتوانند جذب بازار کار شون.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر احمد معتمدی در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تفاوت اساسی در بحث های محتوایی آموزشی میان دانشگاه های کشور و دانشگاه های معتبر دنیا وجود دارد به طور مثال نحوه پذیرش دانشجو دکتری، نحوه تعریف پروژه های دوره دکتری و کارایی دانش آموختگان دوره دکتری با جامعه مناسب نیست.


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: تمامی فارغ التحصیلان دکتری ما به دنبال استخدام در دانشگاه هستند این درحالی است که در دانشگاه های خوب دنیا فارغ التحصیلان برای جامعه و صنعت تربیت می شوند.


معتمدی عنوان کرد: باید فرآیند آموزشی ما در دانشگاه ها به نحوی دنبال شود که فارغ التحصیلان هر مقطع بتوانند جذب بازار کار شوند.


وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد، گفت: برای رسیدن به این جایگاه باید بخش آموزشی دانشگاه ساماندهی شود.

معتمدی با تقدیر از فعالیتهای دکتر سروش، معاون سابق آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازنگری برنامه آموزشی مقطع کارشناسی را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در دوره معاونت وی عنوان و کرد: بازنگری برنامه درسی مقطع کارشناسیتصریح این دانشگاه فعالیت بسیار کلیدی بود که نتایج آن برای وزارت علوم ارسال شده و به دلیل اینکه دارای اصلاحات اساسی و ریشه ای بود بنابراین مورد توجه این وزارتخانه نیز قرار گرفته است.

معتمدی خاطرنشان کرد: در معاونت آموزشی این دانشگاه موضوع ارتقا و ترفیع سالانه اعضای هیات علمی مورد توجه بود چرا که موانعی در این مسیر وجود داشت و در این راستا آیین نامه مربوطه بازنگری شد. در حوزه تحصیلات تکمیلی نیز به رویه های مختلفی نظم داده شد و سعی شد کیفیت این دوره ها افزایش یابد.

انتهای پیام