پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

سهم سه درصدی ایران در تولید مقالات برتر دنیا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36729
شنبه، ۱۸ فروردین، ۱۳۹۷ | 11:28

سهم سه درصدی ایران در تولید مقالات برتر دنیا

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اعلام کرد: با این که حدود یک درصد جمعیت دنیا را داریم، ۱.۹ درصد مقالات علمی و سه درصد مقالات علمی برتر دنیا را منتشر می‌کنیم.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مسعود برومند که در هم اندیشی وزیر، معاونان و مسئولان وزارت علوم با استادان برجسته دانشگاه‌های کشور سخن می گفت جایگاه فعلی آموزش عالی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: جایگاهی که هم‌اکنون در آموزش عالی داریم، نتیجه تلاش‌هایی است که از بدو تاسیس دارالفنون تاکنون انجام شده است، ولی باید با حفظ دستاوردهای کنونی به سمت دانشگاه ایده آل حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: برای حرکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به سمت حل مشکلات و معضلات کشور باید در آموزش عالی تغییر پارادیم صورت بگیرد و یک اکوسیستم نوآوری ایجاد شود که نخستین گام برای ایجاد نظام نوآوری، ایجاد فرآیند نوآوری است که طی آن، دانش کسب شده، زنجیره کامل تبدیل ایده به یک محصول و فناوری را طی کند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزود: این معاونت دو هدف اساسی برای خود تعریف کرده است که شامل توسعه علم و فناوری به منظور ایجاد نظام توسعه پایدار در ایران و مشارکت نظام علمی در حل چالش‌ها و مشکلات کشور است.

وی در تشریح برنامه‌های معاونت پژوهشی برای ایجاد نظام نوآوری در کشور گفت: اولین گام در این زمینه، تشکیل تیم‌های کاری پژوهشی کوچک به سرپرستی اساتید برجسته است و مهارت آموزشی به دانشجویان، بازنگری در ساختار اجرایی و تجهیزات آزمایشگاهی و تشکیل سازمان‌های پیشرو گام‌های بعدی در این فرایند به شمار می‌روند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

گردهمایی سرمایه‌گذاران حوزه فناوری و نوآوری در رویداد بین‌المللی«فینوتکس»

نخستین حضور رسمی نام «هوش مصنوعی» در مقالات علمی/ آغاز عصر «نشر مصنوعی»

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت: تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با «مقاله» تناقض ندارد

فراز و فرود یک استعفای تاریخی در تحقیقات نظام سلامت ایران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها