- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

۱۱ هزار متقاضی در انتظار عضویت در هیات علمی دانشگاه ها/ پیشی گرفتن شمار داوطلبان زن از مردان

رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم با اعلام ثبت‌نام نزدیک به ۱۱ هزار متقاضی عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: نتایج نهایی این فراخوان شهریورماه آینده اعلام می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر محمدرضا رضوان طلب خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۹۱ داوطلب در این فراخوان ثبت نام کردند که از این تعداد شش هزار و ۴۶۴ نفر مرد و چهار هزار و ۵۲۷ نفر نیز زن هستند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم خاطر نشان کرد: در فراخوان اخیر جذب اعضای هیات علمی هر متقاضی ۳ اولویت انتخاب دارد که بطور کلی ۲۸ هزار و ۸۸۱ اولویت انتخاب در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۲۷۹ اولویت برای متقاضیان مرد و ۱۱ هزار و ۶۰۲ اولویت نیز برای متقاضیان زن در نظر گرفته شده است.

دکتر رضوان طلب به آمار متقاضیان هیات علمی در ۵ گروه آزمایشی اشاره کرد و گفت: در گروه آزمایشی فنی و مهندسی تعداد ۳۵۵۰،‌ گروه آزمایشی علوم پایه ۲۳۷۲،‌ گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۳۳۳،‌ گروه آزمایشی هنر و معماری ۶۸۰، علوم اجتماعی ۷۵۱ و سایر رشته‌ها تعداد ۳۰۵ نفر به عنوان متقاضی هیات علمی ثبت نام کردند.

وی با تاکید بر اینکه تهرانی‌ها بیشترین متقاضیان هیات علمی در دانشگاه‌ها بودند،‌افزود: تهرانی‌ها با ۷ هزار و ۹۸۹ شرکت کننده و هرمزگان با ۹۴ شرکت کننده بیشترین و کمترین متقاضیان ثبت نام کنندگان در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها هستند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم خاطر نشان کرد: بررسی این ثبت‌نام اوایل اردیبهشت از سوی دانشگاه‌ها به مدت سه ماه آغاز می‌شود و بعد از این بررسی‌ها وزارت علوم ۴۵ روز فرصت دارد نظر نهایی خود را اعلام کند؛ اما نتایج نهایی شهریور ماه ۹۷ اعلام خواهد شد.

انتهای پیام