- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

سرپرست جدید دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی دکتر جبارعلی ذاکری را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران در حکم وزیر علوم خطاب به دکتر ذاکری آمده است:
« با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با بهره مندی از تجارب همه اعضای هیئت علمی دانشگاه و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در صنعت و همچنین جامعه نیکوکاران حامی آموزش عالی، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت‌المال و اعمال سیاست‌های مؤثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید.»

وزیر علوم همچنین با قبول استعفای دکتر برخورداری رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران، از خدمات وی در طول دوران تصدی ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران قدردانی کرد.

بنا بر اعلام دانشگاه علم و صنعت ، دکتر جبار علی ذاکری متولد سال ۱۳۴۹ در شهرستان سردرود، دانش آموخته دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تبریز و دکترای تخصصی مهندسی سازه های ریلی از دانشگاه جیائو تونگ پکن است. وی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبه استادی بوده و تا کنون راهنمایی و مشاوره بیش از ۸۰ رساله دکترای تخصصی و پایان نامه کارشناسی ارشد را برعهده داشته و چاپ بیش از ۹۵ مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی و حدود ۱۱۰ مقاله در همایش ها و کنفرانس های بین المللی ارائه کرده است.

دکتر ذاکری، رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران و عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل است. وی از سال ۱۳۹۲ سردبیر مجله engineering advances in railway بوده و در بیش از ۴ مجله علمی و پژوهشی دیگر داخلی و بین المللی به عنوان عضو هیئت تحریریه و همچنین مولف، مترجم و یا همکار مولف ۱۳ جلد کتاب تخصصی است.

 

انتهای پیام