جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

برگزاری مدرسه «ترانسکریپتومیکس» در فروردین ماه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36437
دوشنبه، ۲۱ اسفند، ۱۳۹۶ | 12:17

برگزاری مدرسه «ترانسکریپتومیکس» در فروردین ماه

مدرسه ترانسکریپتومیکس، فروردین ماه ۹۷ به همت کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، مدرسه ترانسکریپتومیکس شامل چند دوره آموزشی مجازی و حضوری است که فرد فارغ التحصیل شده از این مدرسه را در انجام آزمایشات و آنالیز داده های ترانسکریپتوم توانمند می کند.

در پایان هر دوره آموزشی با اخذ آزمون گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد. همچنین در صورتی که شرکت کننده در همه دوره های آموزشی مدرسه ترانسکریپتوم شرکت کند موفق به اخذ مدرک فارغ التحصیلی از این مدرسه خواهد شد.

گواهینامه های پایان دوره و مدرک فارغ التحصیلی از مدرسه ترانسکریپتوم توسط کارگروه کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر خواهد شد.

دوره های آموزش مجازی آنالیز ترانسکریپتوم با استفاده از نرم افزار R شامل دوره آموزش آنالیز داده های microarray و دوره آنالیز داده های RNAseq NGS است که به ترتیب ۱۹ و ۲۰ فروردین و ۲۱ و ۲۲ فروردین برگزار می شود.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به نشانی الکترونیکی http://agbiotech.ir/wo/381-381.html مراجعه کنند.

گفتنی است ترانسکریپتومیکس از زمینه‌های پیشرفته در زمینه علوم بعد از ژنومیک است که بر میزان بیان ژن‌ها با بررسی سطوح RNA تمرکز می‌کند.
ترانسکریپتومیکس اطلاعات زیادی را در مورد ژنوم، ساختار ژن‌‌ها و عملکرد ژن‌ها فراهم می آورد و با استفاده از این اطلاعات مکانیسم‌های مولکولی که در فرایندهای بیولوژیکی مختلف سلولی رخ می دهد آشکار می‌شود.

امروزه ترانسکریپتومیکس کاربرد وسیعی در کشاورزی پیدا کرده و با استفاده از این علم پاسخ به تنش‌های زیستی و غیرزیستی، بیماری‌های انباری و شناسایی ارقام مقاوم در بیماری شناسی گیاهی مطالعه می شود.

نتایج تحقیقات ترانسکریپتومیکس در مورد بیان ژن، اطلاعات مرتبط به مکانیسم تحمل و مقاومت به بیمارگرهای گیاهی را افزایش داده و تولید ارقام مقاوم و متحمل از راه روش‌های زیست فناوری را هموارتر می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد استارتاپ و هسته‌ فناور

انتظار سه ماهه پنبه تراریخته سه ساله شد/تاکید جامعه بیوتکنولوژی بر تسریع روند تولید محصولات تراریخته

در قطعنامه همایش بیوتکنولوژی تاکید شد: تسریع روند قانونی صدور مجوز رهاسازی محصولات تراریخته و ویراسته/آزادی سریع چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ایران از بازداشت آمریکا

مشارکت ایران در تدوین دستورالعمل‌های جهانی نانومواد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها