پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

آغاز تولید صنعتی داروی جدید میگرن در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36354
شنبه، ۱۹ اسفند، ۱۳۹۶ | 12:43

آغاز تولید صنعتی داروی جدید میگرن در کشور

تولید صنعتی داروی گیاهی درمان میگرن طی مراسمی با حضور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، مراسم رونمایی و آغاز تولید صنعتی داروی «میگرن کات»، صبح شنبه با حضور دکتر بهزاد سلطانی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در محل صندوق برگزار شد.

این دارو که حاصل ۲۵ سال مطالعات محققان ایرانی و بین‌المللی است از ترکیب عصاره گیاهان دارویی مختلف مانند اسطوخدوس، اکلیل، الملک،‌ بنفشه، رازیانه، گشنیز و مرزنجوش ساخته شده که در منابع طب سنتی ایران مثل کتاب‌ قانون و منابع غربی از آن‌ها به عنوان رفع کننده سردردهای میگرنی یاد شده است.

به ادعای مجریان طرح، این دارو علاوه بر اثربخشی مثبت و درمان سردردهای میگرنی به کاهش شدت سایر سردردها در زمان درد کمک می‌کند.

داروی میگرن کات به شکل اسپری بینی با حامل اتانول ساخته شده که پایداری بهینه ترکیبات مواد موثره دارو، افزایش نفوذپذیری دارو در مخاط بینی جهت تقویت اثرات محلی و سیستمیک دارو،‌ پاکسازی مجاری تنفسی بدون تاثیر منفی در سلول‌های مژک‌دار بینی و تضمین سلامت دارو در طول عمر آن از مزایای استفاده از پایه الکلی دارو عنوان شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دارای رشد دو برابری در تولید محصولات دانش بنیان

دانش‌بنیان‌ها به کمک رسانه‌ها می‌آیند/نمایش دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه رسانه و روابط عمومی در آستانه روز خبرنگار

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها