جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت: توان علمی ایران را در برابر دشمنان بیمه می کند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36319
چهارشنبه، ۱۶ اسفند، ۱۳۹۶ | 19:21

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت: توان علمی ایران را در برابر دشمنان بیمه می کند

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: توان علمی، ایران را در برابر دشمنان بیمه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر آخوندزاده، روز چهارشنبه در جمع ۶۲۰ دانشمند برتر علوم پزشکی کشور در همایش بررسی شیوه های دستیابی به مرجعیت علمی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: کل کشور ترکیه با اعتبارات پژوهشی فراوان بدون تحریمهایی که ایران تجربه کرده است، ۶۰۰ محقق پزشکی و غیرپزشکی دارای اچ ایندکس بالای ۱۵ و ایران فقط در بخش پزشکی بیش از ۶۰۰ دانشمند برتر علوم پزشکی دارای اچ ایندکس بالای ۱۵ در اختیار دارد.

وی در این همایش که امیردریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت گفت: علاوه بر علاوه توان موشکی، توان علمی ایران است که ما را در برابر دشمنان بیمه خواهد کرد.

دکتر آخوندزاده گفت: ۵۰ درصد تحقیق ایران، متعلق به این ۶۲۰ نفر جمع حاضر است و اینها از بهترین معلمان دانشگاه های کشور هستند. چرا که پزوهش از آموزش جدا نیست.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، امنیت را لازمه توسعه کشور دانست و افزود: این امنیت حاصل نمی شود مگر این که ما همبستگی دوران دفاع مقدس را داشته باشیم که طی آن، تمام توان نظامی دنیا یک طرف و ایران یک طرف بود و البته اکنون شرایط آسانتر است.

وی گفت: من سه سال پیش در سیمای جمهوری اسلامی ایران مستندی از فتح خرمشهر دیدم و در این مستند ناگفته هایی برای اولین بار مطرح شد و علاقه مند شدم که تاریخچه آن را بازخوانی کنم. در این تاریخچه به نام ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی برخوردم که ۳۴ روز خرمشهر را در سخت ترین شرایط حفظ کردند و کتابی در این بار خواندم تحت عنوان «تکاوران نیروی دریایی خرمشهر » که وقتی آن را خواندم ایستاده گریستم. ما امروز از ناخدایکم تکاور  به عنوان یک قهرمان دعوت کردیم تا از ایشان قدردانی کنیم.

 

 

در پایان سخنان دکتر آخوندزاده از ناخدا یکم تکاور هوشنگ صمدی با حضور امیردریادار سیاری ،دکتر هاشمی  وزیر بهداشت و دکتر ملک زاده، معاون تحقیقات وزیر بهداشت و امیردریادار سیاری قدردانی شد.

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها