پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

شبیه‌ ساز ایرانی جراحی آب مروارید وارد بازارهای جهانی می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36245
چهارشنبه، ۱۶ اسفند، ۱۳۹۶ | 13:28

شبیه‌ ساز ایرانی جراحی آب مروارید وارد بازارهای جهانی می‌شود

محققان مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری یک شرکت داخلی، شبیه‌ ساز آموزشی عمل جراحی آب مروارید چشم را به بازار عرضه کردند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر جوادی، رییس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام این خبر اظهار داشت: شبیه‌سازی پزشکی یک رویکرد نوین برای آموزش حرفه‌ای در حوزه سلامت است که به متخصصان کمک می‌کند تا شرایط واقعی را از طریق مدلهای فیزیکی یا واقعیت مجازی(VR) در شرایطی کاملا کنترل شده، تجربه نمایند و بر مهارت خود بیافزایند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: امروزه در صنعت سلامت، شبیه‌سازی پلی میان کلاس‌های درس و اتاق‌های عمل تلقی می‌شود. در دنیا شبیه ‌سازهای آموزشی حوزه پزشکی بسیار توسعه یافته اند و شبیه‌سازهای مورد استفاده در حوزه چشم‌پزشکی از موفق‌ترین و پرکاربردترین این شبیه‌سازها به شمار می آیند.

وی تاکید کرد: اغلب اعمال جراحی رشته چشم‌پزشکی نظیر فیکو از نوع اعمال جراحی در مقیاس میکرو  هستند که در عین ساده بودن نیاز به مهارت بالا و هماهنگی بسیار زیاد دست و چشم جراح در کار با ابزار و میکروسکوپ مربوطه را دارند تا جراحی با بیشترین دقت ممکن انجام شود زیرا اشتباه کوچکی در حین عمل جراحی ممکن است منجر به نابینا شدن بیمار شود.

در این راستا محصول شبیه‌ ساز آموزشی عمل جراحی آب مروارید چشم به روش فیکو با حمایت مالی معاونت فناوری وزارت بهداشت و تلاش مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و جمعی از اساتید این دانشگاه توسط یک شرکت داخلی ساخته شده است.

به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز از این محصول فناورانه حمایت کرده و دانشگاه‌های دیگری نیز در حال عقد قرارداد خرید با شرکت مذکور هستند.

بازدید هیات روسی از مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

در همین راستا هیات روسی به نمایندگی از یک شرکت فعال در زمینه فروش شبیه‌سازهای پزشکی از مرکز تحقیقات چشم دانشگاه بازدید بعمل آوردند تا بیشتر با این محصول آشنا شوند.

این هیات ضمن حضور در این مرکز تحقیقات از نزدیک محصول شبیه‌ساز آموزشی عمل جراحی آب مروارید چشم به روش فیکو را مورد بازدید قرار داده و درخصوص جزییات خرید این محصول بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است در حاشیه این دیدار و گفتگو به صورت آزمایشی یک عمل جراحی کوچک توسط دکتر سپهر فیضی، فوق تخصص فلوشیپ قرنیه و خارج چشمی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با این شبیه ساز آموزشی انجام پذیرفت که مورد استقبال هیات روسی قرار گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

گزارش ۲۰۱۹ «شمارش معکوس اثرات تغییرات اقلیمی بر سلامت» مجله «لنست» هشدار داد: متولدان امروز به سوی آینده ای هولناک می روند

جهانگیری در هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت: آمریکا با سخت ترین تحریمهای ضد انسانی تامین داروهای بیماران را با مشکلات جدی مواجه کرده است

مجله بین المللی «لنست» منتشر کرد: مهمترین مقاله محققان ایرانی از پیشرفت ها و چالش های سلامت در ایران

پزشک ایرانی، برنده جایزه آکادمی چشم پزشکی آمریکا شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها