سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

تولید کلوچه فراسودمند عناب در خراسان جنوبی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36206
سه شنبه، ۱۵ اسفند، ۱۳۹۶ | 11:04

تولید کلوچه فراسودمند عناب در خراسان جنوبی

کلوچه فراسودمند عناب در مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی تولید شد

به گزارش دیده بان علم ایران، ساره حسینی، عضو گروه پژوهشی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در ایران از عناب بیشتر به صورت خشکبار استفاده می‌شود، افزود: برای ارتقای سلامت جامعه با تولید محصولات فراسودمند و همچنین ترغیب مردم به مصرف این میوه با ارزش، اقدام به فرآوری این محصول کردیم.

این دانشجوی دکتری صنایع غذایی با بیان اینکه عناب دارای خواص تغذیه‌ای ارزشمند و مفید است، تصریح کرد: عناب خاصیت ضد افسردگی، ضد اضطراب و ضد استرس داشته و آرامش‌بخش طبیعی است.

حسینی ادامه داد: عناب دارای آنتی اکسیدان بوده و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و علاوه بر این پکتین موجود در عناب به عنوان فیبر محلول در کاهش چربی و قند خون موثر است.

وی بیان کرد: کلوچه فراسودمند عناب با انجام تحقیقات و مطالعات گسترده علمی در زمینه غنی‌سازی محصولات غذایی به مدت سه ماه در جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی به تولید آزمایشگاهی رسیده است.

عضو گروه پژوهشی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این کلوچه فاقد گلوتن بوده و برای تولید تجاری این محصول برنامه‌ریزی شده است.

حسینی ادامه داد: با تولید کلوچه عناب به عنوان یک میان وعده مقوی، گامی در کاهش سوءتغذیه ناشی از مصرف تنقلات کم ارزش در کودکان برداشته و به ارتقای سلامت جامعه کمک خواهد شد.

عضو گروه پژوهشی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی یادآور شد: تمامی محصولات دانش بنیان فراسودمند که در مجتمع تحقیقاتی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان به مرحله تولید آزمایشگاهی رسیده‌اند، فاقد شکر بوده و از گیاهان دارویی به عنوان شیرین کننده استفاده شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران منصوب شد

ساخت سامانه کمک تشخیصی سرطان پستان با استفاده از هوش مصنوعی در کشور

ساخت دستگاه اندازه گیری ابعاد سرامیک به روش پردازش تصویر در کشور

کتاب «پتانسیل‌های درمانی اگزوزوم در سرطان» منتشر شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها