پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

نیشابور در تدارک برپایی نخستین دوره جشنواره ملی خیام

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36162
یکشنبه، ۱۳ اسفند، ۱۳۹۶ | 16:31

نیشابور در تدارک برپایی نخستین دوره جشنواره ملی خیام

مقدمات برگزاری نخستین دوره جشنواره ملی سالانه خیام با محوریت ریاضیات با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران و شورای خانه‌های ریاضیات کشور در دانشگاه نیشابور در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، این جشنواره علمی پژوهشی قرار است هر ساله همزمان با روز بزرگداشت حکیم عمر خیام (۲۸ اردیبهشت ماه) برگزار شود.

دانشگاه نیشابور به عنوان تنها مرکز جامع آموزش عالی در شهر تاریخی و فرهنگی نیشابور سعی دارد با برگزاری جشنواره خیام به تقويت روحیه پژوهش ­در بین محققان، اساتید و دانشجویان در زمينه علوم مختلف بپردازد.

هدف جشنواره فراهم کردن بستری مناسب جهت شناسایی انديشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوري به ویژه در زمينه­ ریاضیات، نجوم، ادبیات، خیام شناسی، فلسفه و حکمت اسلامی و همچنین ایجاد زمینه برای شناختن و تشویق دانش ­آموزان و دانشجویانی است که امید می رود بتوانند در آینده افراد برجسته­ای مانند خیام باشند.

نخستین دوره این جشنواره در سه رده اساتید و محققان (ریاضیات با تاکید بر تاریخ ریاضیات و کاربرد ریاضیات در علوم بین رشته ای)، دانشجویان (مسابقه علمی در ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷) و دانش آموزان (مسابقه عمومی ریاضیات در ۹ فروردین ماه ۱۳۹۷) برگزار می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزیدگان جایزه علمی «مریم میرزاخانی» تقدیر شدند

برگزاری دوره پسادکتری ریاضیات یادبود مریم میرزاخانی

نقدی بر «مسئله علم و علم انسانی در دارالفنون عصر ناصری»/ روایت متفاوت ابراهیم توفیق و رضا منصوری از زمینه‌های شکل‌گیری و نقش دارالفنون

یادی از «شهریار اعداد و دل ها» در سالروز سفر تا ∞

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها