پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تاسیس دومین برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال آینده

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36068
شنبه، ۱۲ اسفند، ۱۳۹۶ | 14:06

تاسیس دومین برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال آینده

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به استقرار بیش از ۹۰ شرکت دانش بنیان، واحد فناور و تیم های شتاب دهنده در برج فناوری شماره ۱ دانشگاه گفت:برج فناوری شماره ۲ را در سال آینده با تعمیر و نوسازی یکی از ساختمان های قدیمی دانشگاه تاسیس خواهیم کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر حسینی تودشکی که در اولین رویداد ایده‌پردازی هوافضای انجمن علمی دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر (ایرآپ) سخن می گفت با اشاره به اهمیت همکاری دانشگاه و صنعت گفت: مجموعه شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در این برج مستقر می شوند اما در همان حال دفاتر تحقیق و توسعه شرکت های داخلی و خارجی نیز در برج خواهند بود، برای اینکه به طور مستقیم با نوآوران دانشگاهی در زمینه رفع نیازهای روز خود رایزنی کنند و به نتیجه برسند.

وی همچنین برنامه دیگر دانشگاه را وارد کردن فرهنگ نوآوری در بستر دانشگاه اعلام کرد و گفت: رویه ای را توسعه  داده ایم که در دانشکده های مختلف مراکز تخصصی نوآوری را راه اندازی کنیم.مرکز تخصصی اول در دانشکده مهندسی دریا، مرکز تخصصی دوم در حوزه مهندسی پزشکی و مرکز تخصصی دیگر در دانشکده مهندسی هوافضا خواهد بود.

دکتر حسینی تودشکی خاطرنشان کرد: در این مراکز دانشکده ها باید یک حامی تخصصی صنعتی برای خود جذب کنند تا به صورت مستقیم فعالیت ها را با این حامی پیش ببرد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین به گستردگی زمینه فعالیت و نوآوری در حوزه هوافضا اشاره کرد و افزود: کار تخصصی در این حوزه تنها به ساخت قطعات ماهواره، هواپیماهای کوچک و بزرگ و پرتاب ماهواره منتهی نمی شود و چالش های زیادی در این حوزه است که نخبگان دانشگاهی می توانند با نوآوری وارد آن شوند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها