جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران از پروژه‌های سلول‌های بنیادی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:36058
شنبه، ۱۲ اسفند، ۱۳۹۶ | 14:45

حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران از پروژه‌های سلول‌های بنیادی

در راستای همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از پروژه‌های تحقیقاتی سلول‌های بنیادی حمایت می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، عزت‌الله ضرغام، رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اعلام این مطلب گفت: همکاری با این ستاد می‌تواند زمینه‌ساز هم‌افزایی و تحقق اهداف بیشتر در زمینه تحقیق، فناوری، تولید و کسب و کار شود.


وی گفت: اهداف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در سه محور شامل کمک به تقویت و توسعه زیرساخت‌های علم و فناوری، کمک به توسعه تحقیقات و رشد علم و فناوری در کشور و  کمک به توسعه مرزهای فعلی دانش است تا بر این مبنا بتوانیم همسو با دنیا فراتر از مرزهای کنونی قدم برداریم.


رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور
از پوشش کشوری صندوق با توجه به اطلاع‌رسانی‌های صورت پذیرفته خبر داد و گفت: شرایطی مهیا شده است تا همه صاحبان ظرفیت در کشور بتوانند نقشی در توسعه علم و فناوری داشته باشند و تحت پوشش حمایتی قرار گیرند.


ضرغام با اشاره به این که صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور عضوی از خانواده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است گفت: اهداف و برنامه‌ها به سمتی پیش می‌رود تا در امر پژوهش، فناوری و نوآوری بخشی از حرکت‌ها باشیم و در این راستا می‌بایست همکاری بیشتری با ستادها صورت پذیرد و به تجاری سازی سرعت بخشیم.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور‌‌، ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی را یکی از پیشگامان این عرصه برشمرد و از همکاری بیش از پیش ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خبر داد.


وی ضمن اشاره به برگزاری نشست ها و جلسات متعدد با این ستاد گفت: با توجه به حمایت پروژه های تحقیقاتی در گذشته از طریق ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی ، ما سیاست ها و تصمیمات متخذه در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی را محترم می‌شماریم.


ضرغام نخستین برنامه مشترک با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی را حمایت از ۱۶ پروژه تحقیقاتی عنوان کرد و با اعلام آمادگی برای عقد قرارداد با مجریان این راه خبر گفت: انتخاب ناظر جهت نظارت بر اجرای پروژه نیز بر عهده ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی است.


وی حمایت از طرح‌های بعدی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی را نیز از نتایج نشست های مشترک برشمرد و افزود: این طرح ها با لحاظ کردن عنوان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به سامانه صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ارسال و پروسه بررسی آغاز می‌شود، داوری و تصمیم‌گیری‌هایی که در این خصوص اتخاذ می‌شود نیز با حضور نمایندگان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی صورت خواهد پذیرفت.


رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور‌‌، خاطر نشان کرد: با این رویکرد این امکان برای ستادها فراهم می‌شود تا بتوانند در کنار کارهای تحقیقاتی بیشتر بر روی بخش فناوری متمرکز شوند و این اولین تجربه ای است که ما با ستادها آغاز کرده ایم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ابداع روشی جدید برای درمان موثرتر آرتروز با تزریق سلول های بنیادی

تولید ضد یخ بدنه هواپیما در کشور

سامانه انتشار اطلاعات طرح‌های پژوهشی بنیاد ملی علم ایران راه‌اندازی شد

مطالعه محققان ایرانی نشان داد: نقش احتمالی ژنهای کروموزوم Y در تکوین سلولهای پیش ساز عصبی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها