- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

سامانه همتایابی علمی میان پژوهشگران و اساتید ایران و آلمان راه اندازی شد

معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران و آلمان خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر هادی شاه حسینی در مراسم روز علم ایران و آلمان که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: این مراسم با حضور ۴۰ نفر از روسای مراکز تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه‌های آلمان در این دانشگاه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه برنامه‌هایی برای گسترش همکاری‌های علمی دو جانبه میان ایران و آلمان طرح ریزی شد که راه اندازی وب سایت کار گروه، مکاتبه با دانشگاه‌های ایران برای برنامه ریزی به منظور تعیین نماینده ویژه هر دانشگاه به منظور همکاری‌های علمی با کشور آلمان از جمله این برنامه هاست. درباره برنامه ای میان مدت و بلند مدت برای گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های آلمان هم تبادل نظر و بحث شد.
شاه حسینی اظهار کرد: این دانشگاه تمهیدات لازم را برای توسعه همکاری‌های علمی دو جانبه با پژوهشگران و دانشمندان آلمانی در نظر گرفته و همچنین قرار است سامانه اطلاع رسانی همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران و آلمان هم راه اندازی شود.
وی از راه اندازی سامانه همتایابی علمی میان پژوهشگران و اساتید ایرانی و آلمانی خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه جهت تنظیم تقویم رخدادهای علمی میان دو کشور و اجرای برنامه‌های تبادل پژوهشگران بین دانشگاه‌های علاقه مند به همکاری مشترک، تنظیم برنامه حمایت مالی برای انجام پژوهش‌هایی در سطح عالی و ممتاز بین دو کشور و همچنین راه اندازی دوره‌های مشترک تحصیلات تکمیلی با هدف پیش برد همکاری‌های پژوهشی میان دو کشور صورت خواهد گرفت.
معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: قرار است در قسمت دوم این همایش نشست کار گروه‌های ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های علمی و بین‌المللی با کشور آلمان نیز برگزار شود که این قسمت از نشست به تبیین برنامه ریزی‌های انجام شده برای برگزاری روز علم ایران و آلمان اختصاص یافته است.
شاه حسینی افزود: برگزاری این مراسم در پی توافق وزارت علوم کشورمان و وزارت فدرال آموزش و تحقیقات آلمان صورت گرفته است.

انتهای پیام